צילום אירועים- כך תבחרו צוות צילום מתאים

מהן השאלות שחשוב לשאול לפני שתבחרו צוות צילום מתאים?

היום, כשחלק לא קטן מההחלטות שלכם מתבצע על בסיס חיפוש ברשת וביקור באתרים הנותנים שירות לאירועים אך אין לנו אף דרך לדעת באמת אם הם מספיק מקצועיים ומתאימים לנו, חשוב מאוד לדעת מה צריך לשאול את נותני השירות. מעבר למחיר השירות והתמורה, על אחת כמה וכמה כאשר מגיעים להחלטה באשר לצלם או צוות הצילום שיצלם את החתונה שלכם. רציתי לקבץ עבורכם המתלבטים, את השאלות שאתם חייבים לשאול את הצלמים שאתם פוגשים ובודקים לפני שסוגרים.

כמה זמן?

כמה זמן מי שעומד מולכם מצלם חתונות או אירועים מהסוג של האירוע אותו אתם עומדים לחגוג. הרי ברור הוא שאין חכם כבעל ניסיון. אני לא יכול לתאר לעצמי איך נראו התמונות שצלמתי בחתונה הראשונה שצילמתי וכמה השתפרתי מכל הבחינות מאותו אירוע. אחרי שמשתפשפים בהמון סוגי אירועים וכמה שיותר, טוב יותר, מתחילים להבין ולהרגיש כל אירוע וכמובן שהיכולת להתמודד עם מצבים משתנים הרבה יותר טובה.

מי יצלם את האירוע שלי?

משום מה, ולא ברור לי למה, ישנם בתי עסק לצילום אירועים, שקובעים פגישות בבית העסק, סוגרים תאריכים ואירועים מבלי לספר לזוגות מי באמת בתכל'ס יגיע לתעד את האירוע. בית עסק מסוימים מחזיקים צוות של צלמים, כך שלא תמיד אלבומי הדוגמא שאתם רואים הם גם האלבומים של מי שיצלם עבורכם את האירוע. התעקשו לדעת מה שם הצלם שאת עבודתו אתם רואים ואותה אתם אוהבים, כדי שלא יהיו לכם הפתעות בתום האירוע. כדאי ואף רצוי אם הדבר מתאפשר אפילו לקבל את הפרטים של הצלם האהוב שלכם ולקבוע גם אתו פגישה.

אתרים ותמונות

הרי היום לפני שמרימים טלפון לצלם אירועים, בודקים את האתר שלו. באתר כמובן (ובאופן הגיוני), הצלם מציג את העבודות הטובות ביותר שלו. עם זאת כדאי לנסות ולראות האם המקומות בהם התמונות הללו צולמו דומים למקום שבו האירוע שלכם יתקיים. צילום אירועים הוא לא רק עניין של ניסיון כללי, אלא גם עניין של ניסיון מקומי, כלומר צלם שצילם מספר פעמים במקום בו אתם מתחתנים, ככל הנראה כבר מכיר את השטח ולכן ישנה אפשרות הגיונית שיהיה לו קל יותר לצלם במקום הזה, מאשר במקום שאינו מכיר.

שעת האירוע

ישנו טרנד חדש שתופס תאוצה והפך למשהו מאוד פופולרי והוא חתונות בימי שישי. אם זהו המצב בחתונה/ אירוע שלכם, נסו למצוא צלם שלא רק מוצא חן בעיניכם, אלא גם כזה שיש לו ניסיון בצילום אירועים לאור יום, זהו סגנון צילום שונה בתכלית מצילום אירועים בשעות הערב.

עבודות בשטח

כמו שהצלם מראה באתר שלו את התמונות הכי טובות שלו, כך גם בסטודיו שלו הוא יראה לכם את הדברים הכי טובים שלו. אז מה צריך לבדוק? 

א. בקשו לראות אלבום סופי של אירוע מתחילתו ועד סופו. 

ב. לראות אלבום של אירוע בודד ולא מקבץ אירועים שצורפו לאלבום אחד. 

ג. בקשו לראות כמה אלבומים שונים אם זה אפשרי, כדי שתראו אם האלבום הראשון שלו אינו איזו הברקה חד פעמית. כך גם תוכלו לראות אם יש קו עיצוב אחיד ושלא תהינה לכם הפתעות עם קבלת אלבום החתונה.

צלם שני?

צלם שני הוא צלם שמוזמן לרוב בחתונות ואירועים גדולים יחסית (אישית אני מחייב צלם נוסף באירועים בהם למעלה מ450 משתתפים), אך לא תמיד. הקפידו לנסות לראות עבודות של הצלם השני ונסו לברר מה ניסיונו בצילום אירועים. קחו בחשבון שלא מעט מקומות ישמחו למשוך את הזוגות לקראת סגירת עזרה בכל מיני "מתנות" כמו צלם שני חינם וכד'. במקרים כאלה, קיים סיכוי טוב שהצלם השני הוא צלם צעיר וחסר ניסיון ולכן "עלותו" עלולה להיות נמוכה לבעל העסק ולכן הקלות שבה תקבלו אותו ב"חינם". אני מביא איתי לאירועים בהם אני צריך צלם נוסף, רק צלמים מנוסים, אמנם הם עולים יותר, אבל הם גם מניבים תוצרת= תמונות וזה מה שחשוב. זהו בגדול, קחו בחשבון שכדאי לשאול שאלות ואין ממה להתבייש, מצלמים את החתונה שלכם רק פעם אחת וכדאי מאוד שיעשו את זה טוב!!!

בכל שאלה אתם מוזמנים תמיד ליצור איתנו קשר!

למאמרים בנושא מצגות לבת מצווה ורעיונות לבוק בת מצווה מקורי כנסו:


אהבתם? פרגנו לנו בלייק ובשיתוף של הכתבה כאן למטה!


צילום בוק בת מצווה בטבע
צילום בוק בת מצווה בטבע
פלאשבק צילום והפקת אירועים
פלאשבק צילום והפקת אירועים
צילום בוק לבת מצווה
צילום בוק לבת מצווה