צילום עלייה לתורה

על פי המסורת כל נער יהודי המגיע לגיל 13 מחויב בעשיית מצוות בעצמו, ובגיל 13 חוגגים טקס בר מצווה בו אומר אביו של הנער "ברוך שפטרני מעונשו של זה". בחגיגת בר מצווה יש שלושה חלקים עיקריים – טקס הנחת תפילין המתקיים לפני אירוע בר המצווה, טקס עלייה לתורה ביום חול המתקיים בדרך כלל אחרי יום הולדתו של הנער וטקס עלייה לתורה המתקיים בשבת. יש קהילות בהן עולים לתורה רק בשבת.

טקס העלייה לתורה הוא אירוע מרגש לנער ולכל בני משפחתו, את הטקס מקיימים בדרך כלל ביום שני או ביום חמישי, בימים בהם קוראים בתורה, והנער עולה לראשונה בחייו לתורה. בטקס העלייה לתורה המתקיים ביום שבת הנער קורא את הקטע עליו הוא התכונן זמן רב, ויש קהילות בהן הנער נושא גם דרשה במסיבה הנערכת לכבודו לאחר העלייה לתורה.

צילום הטקס המרגש שמתקיים בבית הכנסת

טקס העלייה לתורה בבית הכנסת הוא אירוע מרגש ובלתי נשכח בחייו של כל נער יהודי. ילדים מתכוננים לקראת המעמד החשוב במשך זמן רב, הם נרגשים מאוד לקראת העלייה לתורה בבית הכנסת, וכולם מצפים לאירוע החשוב והסמלי. כדי לתעד את הנער הנרגש שעולה לתורה בבית הכנסת מומלץ להזמין צלם מקצועי.  

חשוב לזכור כי במהלך העלייה לתורה יש הזדמנות אחת ויחידה לתפוס את הנער הנרגש, לכן הצלם צריך לתפוס מקום ממנו הוא יוכל ללכוד את הנער מבעד לעדשת המצלמה שלו, תוך איתור זוויות הצילום המדגישות את הרגע המרגש בחיי הנער ובני משפחתו. צילום העלייה לתורה בבית הכנסת מתקיים בשעות הבוקר המוקדמות, הצילומים נמשכים כשעה עד שעה וחצי, וניתן לבחור חבילת צילום הכוללת צילומי סטילס וצילום וידאו.

כדי ליהנות מקול באיכות גבוהה הצלם מחבר מיקרופון רגיש ואיכותי לדש חולצתו של הנער העולה לתורה, את מצלמת הווידאו מחברים לחצובה והצלם מסתובב בחלל בית הכנסת עם מצלמת סטילס.

צילום טקס עלייה לתורה בכותל המערבי

משפחות רבות בוחרות לציין את מעמד העלייה לתורה בכותל המערבי. טקס בר מצווה בכותל הפך לאירוע פופולרי המבטיח חוויה ייחודית ומרגשת לנער המתבגר ולבני משפחתו. כאשר מתכננים בר מצווה בכותל ההיערכות שונה מאחר ויש לתאם את העלייה לתורה מול רשות הכותל והגורמים הרלוונטיים, בדרך כלל שוכרים חברה המתמחה בהפקת טקס בר מצווה בכותל, ומשלבים פעילויות נוספות כמו סיור מודרך באתרי מורשת והיסטוריה בירושלים והסביבה, צעדה ססגונית עם להקה המלווה את הנער ומשפחתו עם שופר, תופים, כינורות וריקודים, ארוחה במסעדה ועוד.

צילום בר מצווה בכותל מחייב היערכות נכונה מאחר וצלם מתלווה לנער ולבני משפחתו מרגע היציאה מהבית, ומצלמים בסטילס ובווידאו במיקומים שונים, וכמובן את התהלוכה הססגונית לרחבת הכותל, ואת הטקס המרגש כאשר הנער עולה לתורה במקום החשוב ביותר לעם היהודי. צילום מקצועי של טקס בר מצווה בכותל מבטיח תוצאות מרהיבות עם צילומים מושקעים בזוויות אמנותיות המעצימות את הרגע הייחודי.

משפחות רבות מתמקדות רק בצילום המסיבה שמתקיימת לאחר העלייה לתורה בבית הכנסת או בכותל, הן שוכחות להזמין צלם לטקס העלייה לתורה, כאשר הטקס הוא האירוע החשוב והמרגש יותר. לכן, כדאי לבחור סטודיו לצילום המציע חבילת צילום לבר מצווה הכוללת צילום העלייה לתורה וצילום המסיבה.