הקורונה לא תעצור אתכם! - טיפים לצילום קליפ ביתי

ישראל מתחילה לחזור לאט לשגרה, אך עדיין מידי פעם מוטל על התושבים סגר, למשל ביום העצמאות. רוב הילדים עדיין לא חזרו ללימודים במוסדות החינוך, וגם הורים רבים נמצאים בחופשה ללא תשלום או חותמים אבטלה בגלל גלי הפיטורים במשק המקומי. לכן, אפשר לנצל את הזמן הפנוי לפעילות משותפת עם הילדים, בין הרעיונות לפעילות משפחתית מהנה ומגבשת ניתן למצוא צילום קליפים ביתיים ואפשר גם להכין מצגת לילדה העומדת לחגוג בקרוב בת מצווה או לילד העתיד לחגוג בר מצווה.

כדי לצלם קליפים ביתיים באיכות גבוהה, כמו צלמים מנוסים, כדאי לעבוד כמו אנשי המקצוע, לכן יש לכתוב תסריט מקורי ולהיערך לוגיסטית לקראת צילום הקליפ. חשוב לציין כי הארגון הלוגיסטי לקראת צילומי קליפים כולל בחירת מיקום לצילום איכותי (לוקיישן), בחירת בגדים, תלבושות ואביזרים, כתיבת טקסטים, בחירת מסר מרכזי שרוצים להעביר בקליפ, בחירת מוזיקת רקע, תאורה מחמיאה, איפור קל בהתאם לצורך, ארגון מקום הצילום ובחירת תפקידים לכל מי שמשתתף בהפקת הקליפ הביתי. כמו כן, אפשר לצלם את הקליפ בשלבים ולא בשוט (צילום) אחד, הצילום מחייב תכנון קפדני ולפרטי פרטים, ומומלץ לבצע מספר ניסיונות ולצלם קליפים קצרים עד שמרוצים מהתוצאות ומצלמים את הקליפ המושלם.

טיפים חשובים לצילום הקליפ בבית

  • תכנון מקדים – לפני הצילום יש להכין תסריט, לכתוב על פתקים את הטקסט של כל אחד מהמצולמים, לחלק תפקידים, לבחור מיקום מתאים בבית או בחוץ, לבחור בגדים ואביזרים וכדאי להחליט מראש על קטעי קול ברקע כדי לשלב אותם במהלך הצילום או לאחריו.
  • לוקיישן בבית – אם בוחרים לצלם את הקליפ בתוך הבית יש להימנע משמש ישירה ומסנוורת, מחלל עמוס בפרטים ומצילום על רקע קיר כהה או צבעוני.
  • זווית צילום – חשוב לבחור זוויות צילום מעניינות להעברת המסר הרצוי וכדי לצלם היטב את המשתתפים בהתאם לגובה שלהם, צל, תאורה ועוד.
  • תאורה – חשוב לבחור מיקום מואר היטב, אפשר להיעזר בגופי תאורה להעצמת האור, עדיף תאורה קרה כמו ניאון.
  • עומק תמונה וזום – לפני הצילום יש למקם רקע מתאים, ויש להתייחס לעומק התמונה הרצוי והאם רוצים לצלם את כל הגוף, רק פנים, חצי גוף וכדומה. מומלץ להימנע מזום ארוך במהלך הצילומים בגלל הפגיעה בחוויית הצפייה ובאיכות התמונה.
  • סאונד – אם מקליטים את המשתתפים בקליפ במהלך הצילום חשוב לוודא כי אין רעשי רקע העשויים להפריע בעת הצפייה בקליפ, למשל מוסיקת רקע מהטלוויזיה, רעש של הילדים, רעשים מהרחוב כמו כביש סואן, ציפורים, כלבים נובחים ועוד.
  • עריכה – את הקליפ כדאי לצלם בחלקים ולאחר מכן לערוך אותם בתוכנת עריכה ייעודית ולחבר את החלקים לקליפ מושקע ומרגש.

לסיכום, כדאי לנצל את הזמן הפנוי ולצלם קליפים ביתיים ומשעשעים בהשתתפות כל בני המשפחה, אפשר גם להפיק מצגת בר מצווה או מצגת לבת מצווה עם סרטונים שיצרתם בבית. כך תיהנו מפעילות משפחתית מגבשת ומהנה ומקליפים ביתיים שתוכלו להעלות לרשתות החברתיות ולצורך תיעוד תקופת הקורונה המאתגרת אותה כולנו חווים.