צילום בסטודיו או צילום בטבע- יתרונות וחסרונות

זהו, הרגע המיוחל כבר כמעט כאן – את, או אתה, מתקרבים לגיל בר/בת מצווה. בר/בת מצווה הוא יום הולדת מיוחד ומשמעותי, שכן על פי היהדות הוא נחשב לרגע הרשמי בו אתם עוברים מילדות לבגרות, ונדרשים לשאת עליכם עול מצוות. כמו חבריכם וחברותיכן ללימודים, גם אתם בוודאי תרצו לחגוג את המאורע. יש הבוחרים לחגוג במסיבה גדולה בגן או באולם אירועים; יש המעדיפים לחגוג באופן אינטימי יותר, במסעדה או בבית המשפחה; יש מי שיחגגו בטיסה לחו"ל; ויש מי שיחגגו בחיק הטבע, למשל בפיקניק גדול או במסיבת בריכה.

לקראת החגיגות יש לעשות לא מעט הכנות: להחליט על אופי האירוע, לגבש רשימת מוזמנים, להזמין מקום, להחליט איזה אוכל יוגש ועוד. אחד ה"סידורים" הכייפיים שעושים לקראת הבר/בת מצווה הוא בוק צילומים של חתן/כלת השמחה. לא כולם מחליטים לעשות צילומים, אבל רבים כן, וזה לא מפתיע – מה יותר כיף מלהיות מצולמים מכל זווית, עם תסרוקת מגניבה, בגדים יפים, ועל רקע שמשקף את התחביבים שלכם או את המקומות שאתם אוהבים? אם תרצו לעשות בוק צילומים אצל צלם מקצועי, אחת ההחלטות שיהיה עליכם לקבל היא, האם לעשות את הצילומים בסטודיו של הצלם, או בחיק הטבע. לכל אחד מסוגי הצילומים יתרונות וחסרונות. תהיו בטוחים שכך או כך, הצילומים ייצאו נפלא, אבל בכל זאת, כדי לעזור לכם להחליט במה לבחור, הנה סקירה של שני סוגי הצילומים.

צילום בסטודיו – יתרונות וחסרונות

צילום בסטודיו נעשה בחלל סגור – בדרך כלל בסטודיו לצילום. היתרון המרכזי הוא שלא צריך לנסוע למקומות מיוחדים, או לקבוע צילומים לשעות שבהן האור הטבעי הכי מתאים לצילומים. הצלם יכול לסדר בסטודיו שלו סוגי תאורה שונים ומגוונים שיכולים ליצור סוגי אווירה שונים – וכך ניתן לקבוע את הצילומים לכל שעה ביום. יתרון נוסף הוא שלצלמים רבים יש מגוון תפאורות מדליקות ומיוחדות – קו הרקיע של ניו יורק, או זה של פריז עם מגדל אייפל מציץ ברקע; קיר לבנים עם גרפיטי לקשוחים ולקשוחות שביניכם; רקע של ים, יער או נוף הרים ואגמים, ועוד - כך שלא צריך לנסוע רחוק כדי להצטלם ב"טבע".

יתרונות נוספים של צילום בסטודיו הם שלרוב הוא מתומחר במחירים נמוכים יותר מצילום בטבע, כי כל הציוד והאביזרים נמצאים בסטודיו ואין צורך לקחת אותם לטבע, מה שמצריך לוגיסטיקה מיוחדת. כמו כן, אין מצב שיהיה חם מדי או קר מדי – בסטודיו סגור, בניגוד לטבע, ניתן לשלוט בטמפרטורה באמצעות המזגן. ומה החסרונות? ובכן, תמונות בסטודיו הן מבוימות יותר – לטוב ולרע. לרוב ה"סצינות" ייראו פחות טבעיות מאשר בצילום בחוץ. כמו כן, אמנם יש רקעים ואביזרים אך יש גבול לסיטואציות שניתן לייצר בתוך סטודיו – האפשרויות בחוץ הן הרפתקניות ומיוחדות יותר, בדרך כלל.

צילום בטבע – יתרונות וחסרונות

צילום בטבע הוא מהנה במיוחד, כי יש שפע של נופים לבחור מהם: חוף הים, שדות, פרדסים, חורש, נמל, זריחה או שקיעה, שווקים, סמטאות ציוריות או אפילו בריכה. הצילום יהיה בדגש טבעי יותר ופחות מבוים – לתפוס סיטואציות והתנהגויות אמיתיות של המצולמ/ת – וכך ההרגשה שתועבר דרך התמונות תהיה יותר אותנטית. אולם, גם לצילום בטבע יש חסרונות: לא תמיד ניתן לשלוט במזג האוויר; הצילום מוגבל לשעות בהן האור הטבעי הכי מתאים; קשה יותר להחליף סטים של בגדים; וכן מדובר בצילום שהוא יקר יותר, מכיוון שהוא דורש הרבה הכנות לוגיסטיות ונסיעות ממקום למקום.

יאללה, מצטלמים!

זכרו שבין בין אם תבחרו צילום בסטודיו או בחיק הטבע, מה שיעשה את ההבדל הוא צלם מקצועי ואיכותי. צלם כזה יוכל להפיק עבורכם תמונות יפהפיות גם בחוץ וגם בתוך סטודיו. בהצלחה – ומזל טוב!

לקריאה נוספת שיכולה לעניין אתכם:

- להמלצות למקומות לצילום בוק בת מצווה – כנסו לכאן

- לטיפים לקראת יום הצילום - לחצו כאן

צילום בוק בת מצווה בטבע
צילום בוק בת מצווה בטבע
צילום בוק בת מצווה על חוף הים
צילום בוק בת מצווה על חוף הים
צילום בוק בת מצווה בסטודיו
צילום בוק בת מצווה בסטודיו