אלבום ברכות לבר מצווה וספר אורחים

מהו אלבום ברכות לבר מצווה?

לפני שנים,בעלי האירוע היו מעמידים סטנד עם תמונה ענקית של חתן הבר מצווה, וכל האורחים היו רושמים בשולי התמונה את הברכה שלהם.
היום, ניתן להפיק אלבום מעוצב שנקרא "אלבום ברכות לבר מצווה". יש כאלה שקוראים לו "ספר חתימות" או "ספר אורחים". כל השמות הללו מתייחסים למעשה לאותו הדבר. הספר מעוצב כך, שבתוכו יש תמונות של חתן הבר מצווה, וליד יש מקומות לרשום את הברכות.
את הספר מביאים לאירוע, וכל האורחים רושמים ברכה אישית מהלב, כזאת שתישאר כמזכרת לעוד שנים ארוכות באלבום.  

אלבום ברכות לבר מצווה בסגנון כדורסל


צרו איתנו קשר: 052-2295517   
לחצו כאן לשלוח לנו הודעה בוואטסאפ

מדוע צריך ספר אורחים/אלבום ברכות באירוע?

נכון שהזמנתם את כל האורחים שלכם לאירוע ודאגתם שהכל יהיה מושלם. אבל מה עם האורחים עצמם? כיצד הם יכולים להביע את האהבה שלהם לחתן הבר מצווה וגם לומר תודה על אירוע מוצלח? לשם כך נועד אלבום הברכות לבר מצווה, שבו האורחים יוכלו לרשום ברכה לחתן הבר מצווה, לספר עד כמה הם אוהבים ומעריכים ולהודות על אירוע נפלא.  

ספר אורחים לבר מצווה בסגנון כדורגל

כיצד בנוי אלבום ברכות?

למעשה יש 2 אלמנטים חשובים באלבום. הראשון הוא תמונות של חתן הבר מצווה, והשני, המקומות שבהם האורחים רושמים את הברכות.מאוד מומלץ לשלב באותו דף באלבום גם תמונות וגם מקומות לברכה, כך בכל דיפדוף באלבום נראה את כל האלמנטים הללו משתלבים אחד בשני.  

ניתן לראות דוגמאות לעיצוב אלבום ברכות בגלריה :  


צרו איתנו קשר: 052-2295517   
לחצו כאן לשלוח לנו הודעה בוואטסאפ


המדריך המלא לעיצוב והפקת אלבום ברכות לבר מצווה

כיצד לעצב ספר ברכות לבר מצווה?

את ספר הברכות מעצבים בשילוב גרפיקה מעניינת, רקעים צבעוניים, כאלה שיכולים להתאים לאופי של חתן הבר מצווה. למשל: אם הוא אוהב כדורסל, אנחנו נעצב דפים עם רקע של כדורסל. אם חתן הבר מצווה אוהב טיקטוק או רשתות חברתיות, אנחנו נעצב את הדפים בסגנון הזה. כמובן שאפשר לשלב מספר סגנונות, ואתם בעצמכם יכולים לבחור בכל דף את העיצוב שאתם הכי אוהבים.  מאוד חשוב לגוון בין הדפים, כדי שיהיה מעניין וזורם.

אלבום חתימות בסגנון פייסבוק


אילו תמונות עדיף להכניס לאלבום הברכות?

הכי נכון להכניס תמונות ילדות של חתן הבר מצווה. זה הכי מומלץ, ומקשר את האלבום לאירוע עצמו. אפשר להוסיף גם תמונות משפחה גרעינית, או מטיולים. יש כאלה שמשלבים את המשפחה המורחבת, אבל יש מאוד להיזהר, מכיוון שאם שוכחים בטעות להכניס תמונה של דוד או סבתא, זה עלול ליצור אי נעימות. לכן במידה ובוחרים להכניס תמונות משפחיות כאלה, יש לבדוק טוב שכולם נמצאים. כמו כן, אפשר להכניס תמונות מטיולים, תחביבים, חיות מחמד, תמונות מהבוק ועוד.

האם כדאי לעצב גרפית את האלבום?

ברור! אנחנו רוצים שלאורחים יהיה הכי כיף לרשום ברכות באלבום, ולכן הוא צריך להיות מעוצב בצורה מאוד מזמינה. בד"כ אנחנו ממליצים לעצב את האלבום כך, שבכל דף יהיו גם תמונות וגם מקומות לרשום ברכות. האורחים ירגישו בצורה הזאת שהם רושמים ברכה אישית לחתן הבר מצווה ליד התמונה שלו.    

כיצד לעצב בעצמכם אלבום ברכות?

יש מספר אפליקציות און ליין לעיצוב אלבום. כמו למשל קנווה, או תוכנת הפוטושופ וגם dg foto art gold
חלק מהתוכנות הללו הן חינמיות (כמו canva) וחלק הן בתשלום.  היתרון של האפליקציות שאפשר לעבוד על האלבום בעצמכם, בכל שעה שתרצו, מבלי צורך להתנהל מול מעצב/ת.  החיסרון הוא שזה דורש עקומת למידה גבוהה, זמן שלא תמיד יש, ולפעמים עלולים לטעות בכל מיני דברים שבסופו של דבר יגרמו לאלבום שלכם לא להיות כמו שחלמתם.

מה הם היתרונות שמעצב/ת יצרו את האלבום עבורכם?

כאשר מוסרים את האלבום לעיצוב, הייתרון המרכזי הוא שהוא נמצא בידיים מקצועיות. למעצבי אלבומים מקצועיים יש את הידע כיצד לעצב את האלבום שיתאים בדיוק לאירוע שלכם ולאופי של חתן הבר מצווה. הדפים יעוצבו בקפידה, התמונות הישנות יעברו עריכה ויתוקנו במידת הצורך, והעימוד יהיה הרבה יותר נוח וחוייתי.
בד"כ גם תינתן אופציה להגהה מול העיצוב, עצות מועילות, טיפים ורעיונות שלא חשבתם עליהם לבד.
בנוסף, למעצבים יש קשרי עבודה עם בתי דפוס, כך שהם יכולים לחסוך מכם את תהליך הדפסת האלבום ולהשאיר אתכם להתפנות לשאר האירוע.

עיצוב דף בספר בסגנון אינסטגרם

כיצד מדפיסים את ספר הברכות?

ישנם הרבה בתי דפוס שמתמחים בהדפסת אלבומים, מאוד קל למצוא אותם באינטרנט בחיפוש פשוט בגוגל.
יש מספר גדלים עיקריים באלבומים : 30 על 60 ס"מ וגם 80 על 40 ס"מ. אנחנו ממליצים על האלבום בגודל 30 ס"מ גובה ו 60 ס"מ רוחב. בצורה זאת האלבום הוא לא גדול מידי, אבל גם לא קטן. בנוסף, רצוי להשאיר בסביבות 40 מקומות לברכות. באירועים גדולים יותר, אפשר להגיע אפילו ל80 מקומות לברכה. כמובן שמספר הדפים צריך להיות בהתאם. אנחנו ממליצים בין 5 דפים ל-10 דפים באלבום, לא כולל הכריכה.
דבר נוסף וחשוב, הוא לבקש מבית הדפוס להדפיס את גודל הדף שעיצבתם. שלא יקרה מצב שהאלבום ייחתך באמצע.  

כמה זמן מראש כדאי להכין את האלבום?

רצוי להתחיל לעצב את האלבום לפחות חודש וחצי מראש. כך שיהיה מספיק זמן לשינויים,  בנוסף צריך לקחת בחשבון את זמן ההדפסה. ככל שההדפסה יותר איכותית, כך יקח יותר זמן להדפיס את האלבום.  

עיצוב ספר בסגנון אתגר הנינג'ה

מאיזה חומר עשוי האלבום?

יש מספר סוגי חומרים ודפים שמהם עשויים האלבומים. הדבר הכי חשוב זה סוג הדף. הדף הכי איכותי הוא נייר הצילום של פוג'י. הדף הזה הוא למעשה נייר תמונה לכל כבר, שעבר תהליכים כימיים מיוחדים שמאפשרים לגעת בתמונה בלי להשאיר טביעות אצבעות או ליכלוך. נייר הצילום לא דוהה ומחזיק מעמד לאורך שנים רבות. הוא הכי איכותי ויציג את תמונות חתן הבר מצווה והאלבום בצורה האיכותית ביותר. סוג נוסף נפוץ של נייר הוא "כרומו". הנייר למעשה הוא נייר של מגזינים או פלאיירים. הנייר הזה הוא פחות איכותי ולכן יותר זול להדפיס איתו. הוא פחות עמיד לשריטות או לשיפשופים וכן עלול לדהות עם הזמן. נייר אחר הוא נייר הדפסה אינדיגו. זה נייר הדפסה שמשתמשים במדפסת תעשיתית, שמדפיסה את התמונה על גבי הנייר. אמנם ההדפסה נחשבת לאיכותית, אבל עדיין, אין שום תחליף לנייר צילום מסורתי שתוכנן כך שישאר איכותי למשל שנים רבות.