7 טיפים לכתיבת ברכות לבת מצווה: כך תעשו את זה נכון!

אין ספק כי כתיבה של ברכות לבת מצווה נחשבת למלאכה מורכבת ולא פשוטה כלל, במיוחד לאלו שפחות טובים בכתיבה ורוצים לכתוב ברכה מרגשת ובעלת משמעות לכלת בת המצווה. אנשים רבים מתקשים לבטא את רגשותיהם במילים וכתוצאה מכך הם אינם מצליחים לכתוב ברכות גם אם מדובר באדם שיקר להם מאוד. אם אתם נמנים בין אותם אנשים - המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. ריכזנו עבורכם בהמשך המאמר טיפים יעילים במיוחד שיעזרו לכם לכתובת ברכת בת מצווה מרגשת ומשמחת.

הקדישו זמן מוגדר לכתיבת ברכה

במידה ואתם חווים קושי בכתיבה בכלל ובכתיבת ברכות בפרט, אנו ממליצים לכם להקדיש פרק זמן מסוים עליו תחליטו מראש לכתיבת ברכה. ברגע שתחליטו להקדיש פרק זמן ייעודי לכתיבת ברכה בו כל ההתעסקות שלכם תהיה אך ורק בכתיבת הברכה, אתם תורידו מעצמכם לחץ רב וכך תוכלו לחשוב בצורה יצירתית יותר. 

כתבו ברכה בגובה העיניים

אחת הטעויות הפופולריות ביותר במסגרת כתיבת ברכות לבת מצווה היא כתיבת הברכה בשפה גבוהה יתר על המידה. ברוב המוחלט של המקרים ברכה שכתובה בשפה גבוהה מדי תהיה חסרת משמעות עבור ילדת בת המצווה מאחר והיא תתקשה להבין את הברכה ולהתחבר אליה. כאשר אתם כותבים ברכה לבת מצווה אל תנסו לצאת חכמים מדי או מקוריים במיוחד, זה רק עלול לפגוע בברכה שלכם. כתבו בגובה העיניים ובמילים פשוטות את שעל ליבכם.

כהשתדלו להימנע מחריזה מאולצת

מומלץ מאוד להימנע משימוש בחרוזים מאולצים במהלך כתיבת ברכות לבת מצווה. יש שיגידו שכתיבה בחרוזים הפכה להיות מיושנת לפני זמן רב. בנוסף על כך, כאשר תנסו לכתוב בחריזה מאולצת ברוב המקרים הדבר ימנע מכם לעשות שימוש בביטויים הנכונים ובמילים המתאימות אשר תואמות את המסר אותו אתם מעוניינים להעביר בברכה מהלב. במקרים רבים אשר בהם מטרתה העיקרית של הכתיבה היא לייצר חריזה בין השורות - הברכה הופכת למאולצת ומאבדת מהרגש ומהעניין שלה. ההמלצה שלנו אליכם בנקודה זו היא לכתוב ברכה בשפה ברורה ופשוטה ולהתמקד בעיקר במסר אותו אתם מעוניינים להעביר בברכה.

הקליטו את עצמכם אם אתם מתקשים

אם קיים אצלכם קושי רב בהתבטאות בכתב, אתם יכולים להקליט את עצמכם כאשר אתם מברכים בעל פה או בשביל קליפ בת מצווה. ברגע שתרגישו שאמרתם את כל מה שהיה על ליבכם, האזינו להקלטה וכתבו אותה על דף. ברגע שהברכה תהיה כתובה לנגד עיניכם הקושי ירד באופן משמעותי ויהיה לכם קל יותר לערוך את הברכה ולבצע בה את כל ההתאמות שונות. תוכלו לתרגל את קריאת הברכה מול חברים קרובים ולבקש פידבקים שיעזרו לכם לשפר אותה.

העצימו את כלת בת המצווה

בחלק גדול מן המקרים אנשים נוהגים להתייחס בברכות שלהם אך ורק לאיחולים עתידיים שונים כמו: "תצליחי בכל אשר תעשי" וכן הלאה. במקום להתרכז באיחולים עתידיים אנו ממליצים לכם להתייחס לתכונות החיוביות אשר קיימות לכלת בת המצווה נכון לעת בה אתם מברכים אותה. באופן הזה אתם תוכלו לגרום לכלת בת המצווה להתחבר לברכה ככל הניתן בשל העובדה כי אתם מדברים על כלת בת המצווה בהווה ולא בעתיד. יתר על כן, באמצעות התייחסות לתכונות החיוביות הנוכחיות של כלת בת המצווה את למעשה תגרמו לה להבין שהיא מיוחדת ומדהימה בדיוק כפי שהיא.

התייחסו למקום של כלת בת המצווה בגרעין המשפחתי - בין אם מדובר בילדה יחידה או שמא בילדה הבכורה של המשפחה, התייחסו לכך ולתפקיד של הילדה במשפחה. כל אחד רוצה לשמוע כי הוא חלק בלתי נפרד ומשמעותי מהמשפחה שלו. הסבירו כיצד היא תורמת למשפחה והופכת אותה לשלמה ומאושרת.

הכתבו על חוויות משותפות

נסו לציין בכתיבת הברכה חוויות משותפות שונות שעברתם עם ילדת בת המצווה. ספרו כיצד הנוכחות שלה הפכה את החוויה למיוחדת ומהנה פי כמה וכמה ושהחוויה לא הייתה אותו דבר בלעדיה.

הכתיבה זה מכם והלאה? תנו למקצוענים לכתוב עבורכם!

ניסיתם בכל דרך אפשרית לכתוב ברכה לבת מצווה ולא ממש הצלחתם? אל דאגה! המקצוענים של פלאשבק הפקות כאן בשבילכם! צרו עימנו קשר 052-2295517 ונציגינו ישמחו לעמוד לרשותכם בכל עת! שיהיה במזל טוב!