בחירת שירים למצגת בר מצווה

ההאירוע הגדול של פעם בחיים הגיע לפרקו, והילד שלכם חוגג בר מצווה. אירוע מרגש כשלעצמו. כיום מקובל ליצור מצגות בר מצווה המקנות לאירוע נופך אישי וחברתי אחר. כדאי להקדיש זמן ומחשבה לבחירת שירים למצגת בר מצווה כדי שתהיה ברמה גבוהה, תעשיר את האירוע ובעיקר תשאיר זכרון ייחודי מהאירוע.

מסיבות בר מצווה

 
בעשור האחרון אנו עדים לתופעה של אירועי בר מצווה שהופכים להיות מושקעים יותר ואקסקלוסיבים יותר עבור הנערים ומשפחותיהם. בעוד בעבר היה נהוג לחגוג את האירוע בעליה לתורה ומסיבה משפחתית צנועה, הרי שהיום לצד אירועי עליה לתורה מקובל לחגוג במסיבה גדולה עם המשפחה ועם החברים. חלק מהמסיבות גדולות ומפוארות בעוד אחרות שמרו על צביון צנוע יותר. מה שבטוח, מסיבת בר מצווה הפכה לאירוע חשוב בעיני המתבגר, אשר שואף למקסם את האירוע לכדי חוויה של פעם בחיים שהמשפחה והחברים ידברו עליה.

מצגת בר מצווה


לא משנה סוג מסיבת בר המצווה, בין אם מדובר במסיבה מפוארת או צנועה, כך או כך, היום בעידן הטכנולוגי, כמעט כל מסיבה מכילה קליפ או מצגת בר מצווה, עם התמונות והסרטונים של חתן השמחה. מצגת בר מצווה מכילה בתוכה ברכות של המשפחה, החברים, תמונות של נער המצווה ולעיתים חלקים היתוליים. למעשה, במידת מה, המצגת מחליפה את זמן הברכות של פעם שהיה נהוג שהמשפחה עולה לברך, ויוצרת זמן ברכות חוויתי יותר שכל האורחים יכולים להנות ממנו. בד בבד, עבור חתן המצווה היא יוצרת זכרון של ברכות שנשאר איתו לאורך זמן. המצגת, זה בטוח, הופכת אותו לכוכב ליום אחד.

עשה זאת בעצמך


ישנם כמה סוגים שונים של מצגות בר מצווה. חלק מהמשפחות פונות ליצור מצגות כאלה על ידי חברת הפקות מקצועית שיוצרת קליפ ברמה גבוהה לפי בקשת חתן המצווה. אולם היום, כשתוכנות עריכה הפכו לנגישות לכל יד, מקובל ליצור מצגות בר מצווה תוצרת בית, כשהמשפחה או החברים מכניסים את התמונות והברכות ועורכים אותם בעצמם. הם גם הוגים קונספט אישי ומתאים לאירוע ולאישיות חתן המצווה ולכך נוספת בחירת שירים למצגת שמשקפת את רוח החברים.

בחירת שירים למצגת בר מצווה

 
בחירת השירים חשובה מאוד בתהליך יצירת מצגת בר מצווה. זה אולי אחד הנדבכים החשובים ביותר, למרות שלא פעם נהוג להקל בו ראש. בחירת השירים היא שיוצרת את רוח הקליפ, בין אם יהיה מרגש וסנטימנטלי או מהיר, קצבי וסוחף. השיר עצמו משקף גם את הרוח החברתית שיוצרי הקליפ ירצו להביא אל האירוע. איך בוחרים שירים שיתאימו למצגת שלכם?
 

בחירת שיר מוכר


פעמים רבות מקובל לבחור בשיר מוכר ועכשווי, שקהל האורחים יוכל להתחבר אליו. זוהי הבחירה המקובלת ובחירה טובה ונכונה שיכולה לגרום למצגת להיות עכשווית, קלילה ומקפיצה, או לחלופין מרגשת בצורה שרוב האורחים יוכלו להתחבר.

בחירת שיר בעל משמעות


אחת ההמלצות בבחירת שירים למצגת בר מצווה, הינה לבחור שיר בעל משמעות עבור חתן המצווה, או עבור המשפחה. כך למשל, השיר "ילד של אבא" או אחד השירים שהיו פופולריים בכל אירוע בר מצווה "עוף גוזל" מדובר על שירים המזוהים עם שירי התבגרות, והבר מצווה הוא אירוע המסמל זאת יותר מכולם. בנוסף אם יש לחתן המצווה שיר שהוא אוהב ומייצג אותו, או שיר משמעותי למשפחה ניתן לבחור גם בו. השירים מכניסים למצגת נופך מרגש ואישי ולעיתים שיר אחד שווה יותר מאלף ברכות.

שיר מטיק- טוק

 
היום בעידן הטיק- טוק והרשתות החברתיות, הנערים והמתבגרים נוטים להזדהות עם השירים והסרטונים שיש שם. בחירת שיר עכשווי מטיק טוק וקישורו למצגת בר המצווה יכול להיות מוערך מאוד בקרב מעגל החברים, ובסופו של דבר, האירוע הזה נועד עבורם. בחירת שיר מטיק - טוק הוא למעשה לבנות מצגת בדרך שלהם ועבורם, ונער המצווה והחברים בהחלט ירגישו זאת.