​מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים אולם לבת מצווה?

השנים עברו כל כך מהר והתינוקת שלכם, שרק אתמול התחילה לזחול כבר מתרגשת לקראת בת המצווה שלה, ומתכננת יחד אתכם את המסיבה הכי משמחת בעולם.

לדעת את מי מזמינים

כשעורכים מסיבת בת מצווה, מספר המוזמנים הוא ההחלטה הראשונה שעליכם לקבל כבר בתחילת מסע ארגון האירוע. רק לאחר שיהיה לכם מושג מדויק לגבי גודל רשימת האורחים תוכלו להתחיל לבחור את האולם ואפילו להחליט על התוכן של מצגת בת מצווה שתוצג באירוע (כזו שתתאים לקהל אינטימי או לכול סוג של אורחים?).

אין דבר גרוע מאשר להזמין מקום יפהפה ואז לגלות שהחלל קטן וצפוף ולא יכול להכיל את כל האורחים, או להיפך להזמין אולם ענק ומעט האורחים שיגיעו יעניקו תחושה של עליבות מה למסיבה שלכם.

לדעת אם המקום מתאים

כאמור, האולם שתשכרו תלוי במספר האנשים שאתם רוצים להזמין אבל האמת היא שאתם יכולים לערוך את חגיגת הבת מצווה בכול מקום – זה באמת תלוי רק בכם. יחד עם זאת, קחו בחשבון:

  • המקום שתבחרו ישפיע גם על האווירה שאתם רוצים ליצור. למשל, האם אתם אוהבים את הרעיון שכול המוזמנים יבלו באותו חלל, או אולי מעדיפים שאנשים יוכלו להסתובב ולהתפזר בין הפנים והחוץ, ליהנות מישיבה בחברותא באולם הממוזג או דווקא מהכורסאות שמפוזרות על המדשאה שעוטפת את האולם.
  • האם אתם מחפשים אולם שידאג לכול השירותים הנדרשים (קייטרינג, מוזיקה, תאורה, ציוד אור קולי וכדומה), או שאתם מתכוונים לשכור רק את המקום, והזמנת שאר הספקים תהיה באחריותכם?
  • האם אתם מעדיפים אולם "עירום" שתצטרכו לקשט בעצמכם, או אולם מפואר מוכן להפעלה?

בכול מקרה, זכרו שאם אתם מפיקים קליפ בת מצווה שתרצו להציג בפני האורחים במסיבה, חשוב לוודא שהאולם מציע מסך גדול ומקרן מתאים, או לחילופין לדאוג לשכירת אביזרים אלה מראש.

לקחת בחשבון את מצב החנייה

אם אתם מחפשים מקום לבת מצווה בצפון או בדרום הרחוק, תצטרכו לבדוק מראש שאכן יש שם גן אירועים, מסעדה או אולם שיתאימו למספר האורחים שאתם מתכננים להזמין. אבל לא די בכך. חשוב גם לבחון שלאורחים יהיה נוח להגיע למקום האירוע מבחינת תנאי התחבורה הציבורית. ואם רוב האורחים מגיעים ברכבים פרטיים, חשוב להבטיח שיש מגרש חניה מספיק נוח וגדול כדי להכיל את כולם. לא תרצו שהאורחים יסתובבו שעות רק כדי למצוא מקום חנייה רחוק מאוד ממקום האירוע.

לדעת שאין דבר כזה "מושלם"

נראה כי לא משנה איזה סוג של הכנות תערכו לקראת בת המצווה, תמיד תזדקקו להשלמות. לכן, כשאתם מתחילים לחפש מקום מתאים לאירוע בת המצווה, זכרו שאין מקום שיהיה מושלם לחלוטין לאירוע המיוחד שלכם.

בסופו של דבר, המטרה היא לערוך מסיבה נהדרת, ואם אתם מתכננים הכול כמו שצריך וחוגגים בכיף עם החברים ובני המשפחה, קשה לטעות. אל תיכנסו ללחץ כי המקום לא לגמרי מושלם. הוא לא חייב להיות כזה! הוא פשוט צריך לעמוד בדרישות שלכם. ולעתים קרובות זה הכי מושלם שיש.