​בר מצווה בכותל – חוויה מיוחדת ושונה

כל מסיבת בר מצווה היא אירוע מיוחד ומרגש, אך אף מסיבה באולם או באולם האירועים היקר ביותר אינה דומה לחגיגת בר מצווה בכותל. חגיגת בר מצווה בכותל היא אירוע שונה, מרגש, אירוע רוחני שמחבר את נער בר המצווה למסורת העתיקה. יום הבר מצווה הוא יום מיוחד, יום שבו הנער מתבגר ועולה לתורה. אם תבחרו לעלות לתורה על יד הכותל המערבי, תעטוף את הנער ואת האורחים אווירה של קדושה וחוויה מיוחדת.

ארבע סיבות שישכנעו גם אתכם לחגוג בר מצווה בכותל

ההגעה לעיר הבירה ירושלים מעניקה לכל אחד ואחת מאיתנו תחושה מיוחדת שקשה להסביר במילים. ירושלים נוגעת ללב של כולנו ומגיעים אליה עשרות אלפי מאמינים מכל רחבי העולם ומכל הדתות. בעיר הקודש ירושלים, אפשר להרגיש את הנוכחות של האל ואת הקדושה, גם עבור אנשים שאינם אנשים דתיים. חגיגת בר מצווה בירושלים תעניק לנער החוגג ולאורחים תחושה מעצימה של התחברות לשורשים היהודיים ולמסורת היהודית. מדובר במזכרת וחוויה מיוחדת ומרגשת במיוחד, שחתן בר המצווה וקרוביו לא ישכחו לעולם.

הכותל הוא המקום הקדוש ביותר לבני העם היהודי, אין מקום יותר מתאים ממנו לחגוג את טקס בר מצווה המסמל יותר מכל את הקשר אל הערכים והיהודיים ואל המסורת. 

חגיגת בר מצווה באולם נמשכת רק מספר שעות. לעומתה חגיגת בר מצווה בירושלים מתחילה בשעות המוקדמות של הבוקר ונגמרת בשעות הערב. את החגיגה מתחילים כבר בהסעה לירושלים. כל המשפחה המלוכדת מתאספת בהסעה מאורגנת ועולה יחד לירושלים. כבר במהלך הנסיעה מתחילה החגיגה. אפשר להקרין סרטים המספרים על נער בר המצווה, אפשר לשכור רב מזמר שינעים את הדרך בשירים ובפיוטים, אפשר לעצור גם בדרך לירושלים ולערוך סיור בסביבתה.

לאחר העלייה לתורה מומלץ לערוך סיור משפחתי בירושלים. אין אורח שלא ישמח לטייל בעיר המיוחדת בליווי מדריך. את היום המרגש מסיימים בסעודת מצווה באחת מהמסעדות המצוינות בירושלים.

כמה טיפים חשובים

כדאי להגיע מוקדם אל הכותל. אתם לא היחידים שחוגגים בר מצווה. אם תגיעו מוקדם הכותל יהיה פחות עמוס ותוכלו למצוא שולחן לעלייה לתורה במקום טוב.

אל תשכחו להביא טלית ותפילין, אך אם שכחתם, לא נורא. באזור של הכותל פועלות עמותות, המשאילות חינם טליתות ותפילין לאירוע.

כדאי להביא מגבר קול קטן כדי שכל האורחים יוכלו לשמוע בבירור את נער בר המצווה עולה לתורה.

ישנם שני מקומות בעיר העתיקה שבהם מותר להוריד את האורחים מההסעה. בשער ציון או בשער האשפות. אם יש לכם אורחים מבוגרים, כדאי להוריד אותם בשער האשפות הקרוב יותר אל הכותל. אם אתם רוצים לקיים תהלוכה קצרה כדאי לבחור בשער ציון. משער ציון יש מסלול נוח שבו אפשר לקיים תהלוכה ססגונית ומרגשת, יש מקומות שבהם אפשר לעצור, לנוח או להצטלם. 

לקריאה נוספת בנושא חגיגת בר מצווה בכותל: