​מקום לבר מצווה – איפה כדאי לחגוג?

איפה לחגוג את בר המצווה?

מזל טוב! הבן היקר שלכם התבגר ונכנס השנה לשנת בר המצווה שלו. יחד עם השמחה וההתרגשות מגיעה גם ההתלבטות היכן לערוך את האירוע המשמח והמשמעותי הזה בחיי הנער הצעיר ומשפחתו.

אם הבית שלכם מוקף בחצר פרטית, ייתכן שאתם שוקלים לערוך את המסיבה בבית, בעיקר בגלל היתרונות הבאים:

  • נוחות - במקום להתחשב בלוח הזמנים של אולם האירועים, אתם יכולים לקבוע כל תאריך שנוח לכם.
  • התאמה אישית - זה הבית שלכם והכי קל לארגן את האירוע כך שיתאים לצרכים האישיים שלכם.
  • עלות - כמובן שתוכלו לחסוך את כל העלויות שכרוכות בשכירת אולם, מסעדה, מועדון או אתר אירועים אחר.
  • פרטיות - אם אתם מעדיפים אירוע אינטימי ומצומצם, אז אין כמו בבית!

אבל, כיוון שלא כולם גרים בבית עם גינה, לא כולם רוצים להסתפק ב-50 אורחים, ולא כולם רוצים לטרוח בבית במקום להתפנות לשמוח עם הנער והאורחים – השאלה: היכן כדאי לחגוג את הבר מצווה של הבן שלי? עדיין רלוונטית – בין אם מתכננים בר מצווה בצפת בצפון או בבאר שבע בדרום.

יש מגוון של אולמות וגנים שבהם אפשר לקיים את המסיבה שלכם, מלבד באולמות האירועים המוכרים. הנה כמה רעיונות:

  • לקיים בר מצווה במסעדה - אפשר לקיים מסיבת בר מצווה במסעדה, בעיקר אם אינכם מזמינים מספר רב של אורחים. זו יכולה להיות מסעדה בבית מלון, מסעדה כפרית ששוכנת בלב גן פורח ובה הילדים יוכלו להשתובב, או מסעדת יוקרה. תלוי באופי של הנער והמשפחה ובצרכים שלכם.
  • לקיים בר מצווה במועדון - מועדונים לבר/בת מצווה, מותאמים מלכתחילה לצרכים של הנערים והנערות הצעירים. אם פעם הסתפקנו במועדון הנוער או במועדון שהוקם במקלט וקושט בכמה בלונים ופרחים, היום המועדונים מאפשרים לילדים ולמבוגרים כאחד ליהנות ממועדונים שמציעים שפע של אטרקציות, שירותי DJ, תאורה מדליקה ועוד. לא מעט ישובים מציעים היום לילדים מועדונים נהדרים לקיום מסיבת הבר מצווה וכדאי לבדוק אותם. אל תתפלאו אם תגלו שהילדים מתלהבים מאוד ממסיבה כיפית ומקפיצה שנערכת במועדון שכזה, שיועד ותוכנן במיוחד למטרה זו.
  • לקיים בר מצווה באתרים מיוחדים בארץ - אם אתם מחפשים מקום ייחודי ומשמעותי, אתר שישאיר זיכרונות מרגשים בלב כולם, תוכלו לבחור לקיים את האירוע באתרים כמו מצדה וקיסריה.
  • בר מצווה במצדה - הזדמנות לערוך מסיבה מרשימה מול נוף מדהים, חוויה שמשלבת בין הסיפור ההיסטורי הדרמטי והמיקום הייחודי לבין החוויה האישית של הנער שחוגג בר מצווה. כשתבקשו לערוך בר מצווה במצדה, תשמחו לגלות שיש מי שיארגן עבורכם את כל המסיבה, עד לפרטים הקטנים ביותר, כולל: רב שמוביל את הטקס שמתקיים בבית הכנסת העתיק בראש ההר, תוקעים בשופרות שמרקידים את האורחים, ואפילו הרכב מוסיקלי שיופיע במהלך האירוע ויוסיף נופך משלו לאירוע, אם תזמינו מראש.
  • בר מצווה בגן הלאומי קיסריה - קיום אירוע בר מצווה בקיסריה מבטיח חוויה מיוחדת במינה באחד האתרים הארכיאולוגיים המדהימים ששוכנים בתוך טבע מקסים ומקרינים מורשת שחבויה בכול אחת מאבני המקום. על אירועים באתר בקיסריה אחראית רשות הטבע והגנים והיא מאפשרת עריכת אירועים משעות הבוקר ועד לשקיעה.

לקריאה נוספת בנושא חגיגות בר המצווה: