חגיגת מצוות בחצר הביתית

השנה האחרונה זימנה עבורנו אתגרים רבים ולא קלים בכל התחומים, לרבות תחום האירועים והמפגשים המשפחתיים והחברתיים. אמנם המדינה נמצאת תחת מבצע חיסונים, אך עדיין יש מגבלות רבות ואין אפשרות לערוך אירועים גדולים והמוניים, לכן בני ובנות המצווה נאלצים לציין את האירוע החשוב והמשמעותי בחייהם במסיבה קטנה בסלון או בחצר הבית. למרות המגבלות השונות עקב הקורונה ניתן להפיק חגיגת בר מצווה מלהיבה ומרגשת, והילד או הילדה יכולים ליהנות ממסיבה מהנה ולא לפספס את האירוע שהם מצפים לו בהתרגשות כבירה במשך זמן רב.

הפקת חגיגת בר מצווה באווירה ביתית

למרות התפרצות נגיף הקורונה והמגבלות שהוטלו עלנו על ידי משרד הבריאות – החיים ממשיכים הלאה ואין צורך לדחות עוד ועוד אירועים משפחתיים. יש עדיין כברת דרך עד שנוכל להפיק מסיבות בר ובת מצווה באולמות האירועים ובמועדונים היוקרתיים, לכן כדאי לתכנן אירוע באווירה ביתית וליהנות ממסיבת בר מצווה מושקעת ומרגשת לא פחות מכל אירוע משפחתי אחר המתקיים באולם או בגן אירועים.

את האירוע המשפחתי כדאי לתכנן בחצר הבית, לאירוע המתקיים באוויר הפתוח ניתן להזמין יותר אנשים, לכן כדאי להפיק את המסיבה בגינה הפרטית או בפארק ליד הבית אם אין לכם חצר. כדי ליהנות מאירוע מרגש מומלץ להשקיע בעיצוב החצר ולבחור תפאורה מתאימה. כדי להכין את החצר למסיבת בת או בר מצווה כדאי לשאוב רעיונות באתרים שונים ברשת או לפנות לחברה המתמחה בהפקת אירועים. כדאי להשקיע בתאורה, אפשר לקשט את העצים והשיחים באמצעות שרשרת לדים צבעונית, להתקין פרוז'קטורים, לתכנן פינות ישיבה נוחות בהתאם לכמות המשתתפים ולהכין פינת אוכל עם שולחנות מכוסים במפות לבנות.

בנוסף, אפשר לתחום את החצר עם בדים צבעוניים, לרכוש מראש ספריי צבע ולאפשר לכל המשתתפים באירוע לצייר גרפיטי, לכתוב ברכה לחתן או לכלת השמחה ולעזור בקישוט. אפשר להכין גם מדורה, לתכנן על האש ואם יש בריכה ומזג האוויר נעים אפשר לתכנן מסיבת בריכה תוססת ושמחה.

כמו כן, כדאי להזמין די.ג'יי מקצועי ומנוסה כדי ליהנות ממוזיקה משובחת ומקפיצה לכל אורך האירוע, ואין לשכוח חברת קייטרינג טובה, צלם אירועים מקצועי ואטרקציות מדליקות. כדי שהנער או הנערה יחוו אירוע מרגש כדאי להזמין צילום בר מצווה מחברת הפקות המתמחה בצילום אירועים, עדיף מחברה מוכרת המציעה שירותים נוספים כמו הפקת מצגת לבר/בת מצווה, צילומי בוק בת מצווה, הפקת קליפ לאירוע ועוד.

חוגגים בבטחה ובהתאם להנחיות

תקופה הקורונה מחייבת אותנו להישמע להנחיות של משרד הבריאות, לכן לפני הפקת חגיגת בת/בר מצווה ביתית כדאי לבדוק את ההנחיות העדכניות ביותר לגבי מספר האנשים שיכולים להשתתף במסיבה. למרות שניתן להפיק חגיגות בר ובת מצווה עם מספר מועט של משתתפים, עדיין כדאי להפיק מסיבה מושקעת ומלהיבה, וניתן להשקיע יותר בפרטים הקטנים ובעיקר בחוויה הקולינרית, בעיצוב החצר ובאטרקציות. את המסיבה אפשר לשדר בזום וכך קרובי משפחה וחברים יכולים לקחת חלק באירוע, רק מרחוק.

חשוב לזכור כי ילדים העומדים לחגוג בר או בת מצווה, ממתינים בקוצר רוח למסיבה, כאשר הבנים חוגגים גם את טקס העלייה לתורה המתקיים בבית כנסת או בכותל. כדי לתעד את המסיבה המתקיימת בחצר הביתית אין לוותר על צלם מקצועי, וכמובן כדאי לתכנן בקפידה את האירוע המשפחתי כדי להבטיח חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לילד/ה ולכם.