מקומות מיוחדים לחגיגות בר המצווה

מיקומים בלתי נשכחים לאירוע מיוחד

לא מעט משפחות בוחרות לחגוג את האירוע בכותל בירושלים. ואכן, עלייה לתורה בכותל היא חוויה משפחתית מיוחדת ומרגשת שמעניקה תחושה של קדושה ושל המשכיות הדורות ומוסיפה נופך נוסף לכל המעמד המיוחד מלכתחילה.

אבל אם אתם מחפשים מקומות מיוחדים לבר מצווה מלבד הכותל המערבי, הנה שתי הצעות שיכולות לעזור לכם להגשים את החלום ולערוך אירוע בר מצווה מרגש, יחיד ומיוחד.

מערת הפעמון בבית גוברין

המערה הענקית נמצאת באתר שידוע כאזור של הערים העתיקות מרשה ובית גוברין. אם אתם מדמיינים מערה טחובה וחשוכה שצריך לזחול בה, אתם טועים בגדול. מערת הפעמון בבית גוברין שונה לחלוטין. קירותיה עשויים מאבן גיר, זוהי מערה רחבה שגבוהה כמעט 20 מטרים, היא אוורירית ונגישה. בקלות תוכלו להתארגן עם חברת הסעות לאירועים ולהסיע את האורחים לאתר.

המערה היא מקום ייחודי לקיום אירוע מיוחד. אמנם בשטח הפארק יש מערות פעמון רבות, אבל האירועים מתקיימים רק במערה זו. מערת הפעמון היא אחת מכ-800 מערות בצורת פעמון שמפוזרות באתר. רבות מהמערות מקושרות באמצעות רשת תת קרקעית של מעברים שמחברים קבוצות של 40-50 מערות. קל מאוד להגיע למערת הפעמון שבה ייערך האירוע. למערות האחרות אפשר להגיע רק באמצעות סנפלינג או זחילה. היום ידוע שהמערות שימשו כמחצבות שסיפקו חומרי בניין לערי מישור החוף ולבית גוברין במהלך המאות ה-7 וה-10.

הגן הלאומי בית גוברין הוא מקום נפלא שאפשר לבלות בו בקלות חצי יום בחקר מערות. בביקור בפארק ניתן לראות את שרידיו של המרכז העירוני שהיה קיים החל מהמאה הראשונה ואילך.

הגן הלאומי נמצא בסמוך לקיבוץ בית גוברין, מדרום לירושלים.

אם תבחרו לארגן את בר המצווה בבית גוברין בעצמכם, זה יהיה כרוך בתשלום דמי כניסה לאורחים. לכן, כדאי לבדוק את הדברים מראש. בנוסף, תצטרכו לדאוג גם לקייטרינג, תאורה, מוסיקה וכן הלאה.

בית הכנסת העתיק בכורזים

כשעומדים באזור בית הכנסת התלמודי בכורזים ומשקיפים למטה, לעבר המים הכחולים של הכינרת, פשוט מחסירים פעימה למראה הנוף המדהים. כורזים הייתה אחת הערים ששגשגו בגליל לאחר חורבן הבית השני.

זהו כנראה אחד מבתי הכנסת העתיקים היפים ביותר והפחות ידועים בישראל, מבנה שמעיד על אומנותם של הבנאים שבנו אותו. מבנה מבזלת שחורה בצורה של בזיליקה, מבנה מרשים שעומד באזור שהיה ידוע בימי קדם בזכות איכות החיטה שגדלה שם.

רוב השרידים שנותרו במקום הם כנראה מהמאות ה-3 וה-4. האתר משתרע בערך על פני קילומטר מרובע, ובנוסף לבית הכנסת כולל גם מקווה טהרה, בתים שונים ובית בד. בית הכנסת העתיק ממוקם במרכז הגן הלאומי כורזים. תאריכים שונים יוחסו לבית הכנסת בכורזים. הוא נבנה כנראה בסוף המאה השלישית או בתחילת המאה הרביעית. העיר ובית הכנסת נהרסו כנראה בחלק השני של המאה ה-4 ונבנו מחדש במאה ה-5.

בבית הכנסת שורות של עמודים לאורכו ולרוחבו. בית הכנסת כולל גילופים יפים, סמלים יהודים וכתובות בארמית ובעברית. היו לבית הכנסת שלוש כניסות עם חזית שפונה דרומה, לכיוון ירושלים, כנהוג. אחד הממצאים המעניינים באתר הוא מושב אבן שבו ישב הקורא בתורה ועליו חרוט בארמית הכיתוב "כיסא משה".

הגן הלאומי כורזים ממוקם על כביש 90 בין צומת כורזים ואלמגור. כדי להזמין את המקום לאירועים מיוחדים צריך להתקשר ישירות לפארק. 

למאמרים בנושא רעיונות לקליפים לבר מצווה וציוד לאירוע כנסו גם:

מעוניינים בהפקת אירוע בלתי נשכח? צרו קשר עוד היום!

מקום מיוחד לבר מצווה
מקום מיוחד לבר מצווה
הזמנה לאירוע מרגש
הזמנה לאירוע מרגש