בוק בת מצווה בטבע

זה אומנם נשמע כמו קלישאה, אבל הטבע הוא הצייר הטוב ביותר. כל פעם מחדש, כשאני יוצא לצילום בוק בת מצווה, אני מגלה מחדש עוד פרט קטן שעוד לא ראיתי מקודם. ציפור חדשה שהחליטה להפוך את הנחל לבית שלה, תוכי ירוק שמקנן על צמרת העץ, שיח עם פריחה אדומה שעוד לא הכרתי, ואפילו יצא לי להיות בדיוק בעונה שברווזים (או אווזים?) נדדו בדיוק מול שמורת הטבע שבה צילמתי, ובמעופם השמיעו קולות רמים של גיעגוע או געגוע, תלוי את מי שואלים...

בוק בטבע - רוחות של שינוי

עברו השנים וזרמו המים בירקון, ויצא לי לא מעט פעמים לצלם בנות מצווה מאותה משפחה. האחות הגדולה, ואז האחות הקטנה. האחיינית מהמשפחה של אמא, והילדה
מצד הדוד.לעולם לא יצא לי אלבום זהה לאחר. בעצם, אני יכול לצלם בנות מצווה יום אחרי יום אחרי יום, והבוקים שלהם יהיו שונים. קודם כל בגלל שלתפיסתי כל בת מצווש היא עולם ומלואו ודבר שני, הטבע משתנה כל יום, כל שעה, כל שניה.

פעם יש עננים גבוהים שיוצרים צורות בשמיים, פעם יש שמש צהובה שצובעת את השיער. פעם מזג האוויר סתווי והתמונות יוצאות כמו באירופה, ופעם השקיעה נעלמה ופתאום כל השמיים נצבעים באדום אש. תמיד יש הפתעות, תמיד נראה שונה.

צילום בוק בטבע - אבל איפה המקדונלדס?

לא סתם קוראים לצילום בוק בת מצווה בטבע בשם הזה. הכוונה היא לטבע. אמיתי. לוקיישן נפוץ אצלי הוא צילום ביער. בתוך היער הזה יש נחל זורם שחוצה אותו וואווירה לצילום של סיפור אגדות קסום. כל פינה ביער נראית אחרת. פעם אלו גזעי עצים בני יותר מ-100 שנים. פעם אלו עלי אקליפטוס שעושים צורות סימטריות על האדמה. לפעמים הצילום הוא בשיחי בגונויליות בעלי צבעים בוהקים של אדום וסגול, כחול וכתום. פעם אלו עצי במבוק, נחל פיות אמיתי ועוד...אבל דבר אחד אין ביער. זה מקדונלדס... וגם לא בית קפה. אז מי שמחפש אורבני, אפשר לצלם אותו בקניון הפעם הבאה. אבל כפרס ניחומים, יש את "ברווז" (ראו תמונה) ,שהוא חתיך אמיתי שמגיע בגלל הבלונים שאני מביא וגם בגלל האוכל שמידי פעם זורקים לו. (התחיל דיאטה אתמול).

צילום טבעי - זה רק בטבע

בנימה רצינית, אין לדעתי שום דבר לצלם בוק טבעי, אלא בטבע עצמו. כל דבר אחר מלאכותי, בד, בריסטול מודפס, תאורת פלאש בוהקת, כל אלו נראים לי לא שייכים, מתאימים לצילום אחר, פחות רך, פחות אישי, פחות אומנותי.

לא על הטבע לבדו

אמנם הטבע עצמו מרהיב, אבל חלק מהתפיסה שלי היא לשלב גם אקססוריז תוך כדי הצילום עצמו. האקססוריז או האביזרים לצילום חייבים להשתלב באופן מושלם עם הטבע עצמו. אני מביא זר-בוקה פרחים עדין, המון זרים לשיער בכל מיני גדלים וצבעים, חצאיות שיפון מרהיבות, עששיות יער שמאירות באור קסום, בלוני בועות, בלוני הליום, לוחות שאפשר לכתוב עליהם, אביזרי צילום ווינטג' ועוד ועוד...

בוק בטבע - אבל עם "אקסטרה קסם"

אמרנו רק טבעי? אז גבירותי ורבותיי, תכירו את התוכנה שאף צלם (שמכבד את עצמו) לא יכול בלעדיה: הפוטושופ (תופים בבקשה).
אז נכון שהעץ נראה ממש טוב והשמיים ממש מעולים. אבל עם שימוש נכון בפוטושופ, העץ יכול להראות הרבה יותר ירוק, השמיים יכולים לקבל גוון של כחול עמוק, והשמש תפגע בדיוק היכן שאני רוצה שתפגע, בכדי שהתמונה תהיה לא פחות ממושלמת. כן, אני עובד עם פוטושופ על כל תמונה ותמונה שנכנסת לאלבום. מבחינתי, כל תמונה שהמצלמה מוציאה, יכולה להיות הרבה יותר מעולה ממה שהיא כרגע. וכמובן, אם ראיתם את הבוק בת מצווה פנטזיה שלנו, אפשר לראות שמעבר לעיבודי הפוטושופ, בחלק מהתמונות, הוספתי גם עיבודים מיוחדים. הכוונה היא להוספת אלמנטים שלא היו קודם בתמונה. כמו למשל כנפיי פיה קסומים, יונה לבנה, פרפרים, כנפי ציפור, נשיפת קונפטי, נשיפת נצנצים ועוד. מבחינתי, העיקר ליצור אווירה של כיף, של טבע, של תמונות מעולות וחוויה שתזכר לעוד המון שנים.בוק בת מצווה בטבע זה הדבר האמיתי. יש לכם עוד שאלות? תרצו להזמין בוק בת מצווה מדהים?
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר.
רונן.

לעוד מאמרים רלוונטיים בנושא בוק בת מצווה: