איך לחגוג בר מצווה בקורונה?

בצל נגיף הקורונה הממשיך להתפשט במהירות אנו נאלצים לחשב מסלול מחדש בכל תחומי החיים, בין היתר גם בתחום האירועים. האיסור על התקהלויות המוניות מחשש להידבקויות בנגיף הקורונה תופס את ההורים לילדים העומדים לחגוג בר מצווה לא מוכנים ומשפחות רבות נאלצות למצוא פתרונות יצירתיים כיצד לקיים אירוע בר מצווה מרגש, חגיגי ומקורי, גם כאשר לא ניתן להפיק חגיגה גדולה באולם או בגן אירועים.


שמחה צנועה אך מרגשת לא פחות מאירוע המוני


אולמות וגני האירועים חייבים להישמע להנחיות משרד הבריאות ובתקופת הקורונה רבים מהעסקים סגורים, לכן מי שתכנן לחגוג בר מצווה באירוע המוני נאלץ לבטל או לדחות את המסיבה. יש המקיימים אירוע משפחתי מצומצם, בהתאם להנחיות המשתנות ומגבלת ההתקהלות, את האירוע המשפחתי אפשר לקיים בסלון הבית, בחצר או בפארק פחות ליד הבית. 


גם בתקופת הקורונה החיים ממשיכים ולא צריך לבטל אירוע חשוב כמו בר מצווה. חשוב לזכור כי הילד המתבגר ממתין זמן רב למסיבה ולחגיגה, לכן כדאי להיות יצירתי ולתכנן חגיגת בר מצווה בצל משבר הקורונה וההנחיות של משרד הבריאות.
את האירוע אפשר לצלם ולשדר בזמן אמת, אפשר גם להזמין אטרקציות מיוחדות כמו שולחנות משחק, עמדת מולטימדיה, מתקני מתנפחים וכדומה, וכמובן כדאי להשקיע באוכל טעים ובקישוטים כדי ליהנות מאירוע מרגש למרות שרק מעטים יכולים להשתתף בו, בזמן שכל האחרים צופים באירוע בזום. 


חגיגת בר מצווה מרחוק 


משבר הקורונה גרם לכך שרובנו משתמשים בזום ובטכנולוגיות מתקדמות אחרות כדי לעבוד, ללמוד ולשמור על קשרים משפחתיים וחברתיים. הילדים החלו להתרגל ללמידה מרחוק וגם לא מעט מההורים עובדים מהבית ומשתמשים בין היתר בתוכנות כמו זום. לכן, אתם יכולים לתכנן מסיבת בר מצווה בבית או בחצר ולשדר את האירוע לכל קרובי המשפחה, החברים וכמובן לחבריו של הילד באמצעות זום, וכך הילד נהנה מאירוע חגיגי ולמרות האיסור על התקהלויות הוא זוכה למסיבה מהנה ומרגשת ולחוויה בלתי נשכחת לכל החיים. 


מומלץ להורים לשוחח עם חתן בר המצווה על המציאות החדשה שנכפתה על כולנו, להסביר לו מדוע חייבים להקפיד על ההנחיות ולגרום לו להבין שעדיין עורכים עבורו אירוע בר מצווה אך במקום אירוע גדול יש להסתפק באירוע משפחתי מצומצם אך מרגש לא פחות. אפשר לקיים את הילד שיחה כנה ולחשוב יחד על תכנון אירוע גדול או טיול משפחתי בחו"ל לאחר שוך הסערה.
בנוסף, כדאי להיות יצירתיים ולתכנן את האירוע המשפחתי המצומצם עם אטרקציות מיוחדות וכמובן שידור המסיבה בזום. חתן בר המצווה ישמח לקחת חלק פעיל בהפקה החדשנית, הוא יכול לנאום בפני המשפחה וכל המשתתפים בזום, כדאי גם להפיק מראש מצגת או קליפ בר מצווה ולשדר את הקליפ בזמן האירוע. כמו כן, אפשר להזמין חברה מקצועית המציעה צילום בר מצווה על ידי צלמים מקצועיים, ובעזרת החברה אפשר להפיק גם קליפ מרגש, לעשות בוק לחתן השמחה, להפיק מצגת מקורית וכו'. 


לסיכום, גם בתקופת הקורונה אפשר לחגוג אירועים משפחתיים מרגשים ומהנים, חשוב לשוחח על הנושא עם הילד וכדאי לשתף אותו בהחלטות ולהקשיב לרעיונות שלו, רק אל תשכחו לצלם ולתעד את האירוע מאחר ובר מצווה חוגגים פעם אחת בחיים.