אירוע בת/בר מצווה - על מה ניתן לחסוך?

בשעה טובה, בקרוב בנכם או בתכם עומדים לחגוג את גיל המצוות. כחודשיים שלושה לפני מועד האירוע עליכם להתחיל לתכנן אותו בקפידה, כדאי להכין צ'ק ליסט כדי לא לשכוח דברים שונים, כך תוכלו גם לקבוע מסגרת תקציב ולקבל החלטות שקולות כדי לחסוך בעלויות.
הורים רבים מגלים כי העלות להפקת אירועי בת/בר מצווה מגיעה לסכומים עצומים ואין באפשרותם לממן אירוע יוקרתי, אך כדי לא לאכזב את הילדים הם יכולים לוותר על דברים מסוימים כדי לחסוך בעלויות בלי לפגוע בחוויה של המוזמנים ובציפיות של הילד או הילדה שלהם.

האם באמת יש דברים שאפשר לחסוך בהם?

לאחר שהכנתם רשימת מוזמנים תוכלו לקבל החלטות פיננסיות שקולות יותר ולהתחיל לבחור דברים שונים כדי לחסוך בעלויות. כך לדוגמה, במקום אולם מפואר ויוקרתי אפשר לבחור מועדון המציע חבילת הכל כלול, אפשר גם לצמצם מעט את רשימת המוזמנים ולבחור אולם או גן אירועים קטן יותר. אגב, בעבר הלא רחוק כולם תכננו מסיבות בר ובת מצווה בבית או בחצר הפרטית, אפשר גם להפיק אירוע נוצץ ויוקרתי בחיק הטבע, וכך חוסכים לא מעט בעלויות.

אפשרות נוספת לחיסכון בעלויות האירוע היא לבחור חברת קייטרינג זולה יותר. לא צריך להזמין שף פרטי או לבחור חברת קייטרינג יקרה, אפשר לבחור מנות פשוטות וטעימות מחברת קייטרינג טובה ואיכותית בלי לפגוע בחוויה הקולינרית למוזמנים. אגב, עליכם לזכור כי ברוב אירועי הבת/בר מצווה עיקר האוכל הוא עבור הילדים, אלא אם אתם מתכננים להפיק אירוע מרובה משתתפים. הילדים מסתפקים לרוב באוכל פשוט כמו שניצלונים, צ'יפס, המבורגרים, נקניקיות, סלט ירקות, חומוס ופיתות. לא חייבים להזמין סושי, אסאדו, קבבונים וכדומה.

בנוסף, אתם לא חייבים לבחור את האטרקציות הכי יקרות בעולם האירועים. אפשר לוותר על אטרקציות כמו הפרחת יונים, תא צילום, מתנפחים גדולים וכדומה. עם זאת, כדאי לבחור לפחות אטרקציה מרכזית אחת כמו מגנטים שכל הילדים אוהבים, מצגת לבר או לבת מצווה, קליפ מקורי ומלהיב וכיוצא בזה.

אם התקציב לא מאפשר לכם להפיק אירוע באולם יוקרתי או במועדון הכי מפואר לאירועי בר ובת מצווה, אתם יכולים להציע לילד/ה להפיק אירוע מקורי בחוף הים, בפארק קרוב לבית או בחצר הפרטית. הילדים שמחים לשתף פעולה עם ההורים, לכן כדאי להסביר להם ולשתף אותם בהחלטות כדי למנוע מהם אכזבות מיותרות, הילדים ישמחו לוותר על נסיעה בלימוזינה מפוארת אם תבטיחו להם בתמורה אטרקציה מדליקה או משהו אחר.

כמובן, שיש גם דברים שאסור לוותר עליהם, לדוגמה אוכל טעים, תקליטן מקצועי, צלם בת מצווה מנוסה (אגב אפשר לוותר על צילום וידאו ולהסתפק בצילומי סטילס), ומומלץ להשקיע במצגת בר או בת מצווה כיוון שזו מתנה מקורית לילד או לילדה שלכם, וזו גם מזכרת מרגשת לכם ולילדים לכל החיים.