רעיונות מקוריים לימי הולדת לגיל הזהב

כל גיל והתרגיל שלו. מה שמתאים לנו בגיל 7 אינו מה שמתאים בגיל 17 ומה שמעניין ונכון לנו בגיל 35 הוא לא מה שיעסיק אותנו וייטיב עימנו בגיל 70. ההבנה הזו היא גם מה שצריך להוביל אותנו כאשר אנחנו מתכננים מסיבת יום הולדת להורה שלנו אשר הגיע לגיל הזהב. הדרך לחגוג בגיל הזה, והאלמנטים שיכולים לעמוד במרכזה של מסיבה כזו, יהיו שונים מבעבר וייחודיים לתקופת חיים זו.

צעירים לנצח

בעבר כאשר אנשים הגיעו לגיל הזהב הם נחשבו כבר קשישים. ההתקדמות המטאורית שחלה בשנים האחרונות בתחום הרפואה בכלל, ובתחום של קידום הבריאות ואיכות החיים של בני הגיל השלישי בפרט, הביאו לעלייה בתוחלת החיים. אם פעם אדם בגיל 70 נחשב זקן הרי שכיום זהו הגיל בו אנשים מתחילים לחיות מחדש. בגיל זה, קצת אחרי שפורשים לפנסיה, אפשר לחזור ולגלות תחביבים נושנים שנזנחו או להתחיל לעסוק בתחביבים חדשים. הזמן שהתפנה מעבודה יכול להיות מוקדש כעת למפגשים עם חברים, טיולים בארץ ובעולם, התנסות בהרפתקאות חדשות וכמובן בילוי זמן איכות עם המשפחה והנכדים.

כאשר מסתכלים על בני הגיל השלישי בצורה כזו ישר עולים לראש המון רעיונות מקוריים כיצד לחגוג יום הולדת. אם ההורה שלנו עוסק בתחביב מסוים נוכל להפוך את התחביב הזה לנושא של יום ההולדת. נוכל לבלות יחד ולעסוק בכך באופן משותף – ללכת לסדנת נגרות, יצירת תכשיטים או הכנת שוקולדים משותפת - ולתת כמתנה דבר מה אשר קשור לתחביב זה. כמובן שניתן להעניק כמתנה גם התנסות בתחביב חדש שאנחנו חושבים שיש סיכוי שיאהב. מי שמרגישים נועזים יוכלו לתת כמתנה חוויה הרפתקנית יותר, ואם אתם חושבים שאין כאלה אשר מתאימות לגיל הזהב אתם תופתעו. מה עם טיסה בכדור פורח למשל או טיול מאורגן ליעד אקזוטי?

לחגוג את הטוב

דרך נוספת ומרגשת מאוד לחגוג את גיל 70, למשל, היא לערוך מסיבת יום הולדת משפחתית בה נציין ונזכיר את כל מה שעבר חתן השמחה בחייו וכיצד הגיע לאן שהוא היום, ונשמח יחד בכל הטוב הקיים. גיל הזהב הוא גיל בו אנשים רבים מתחילים להתבונן אחורה על חייהם, לבחון אותם ולנצור את כל הזיכרונות הללו.
לכן, דרך נפלאה לעשות זאת יחד היא לערוך קליפ עם תמונות וסרטונים מהעבר וההווה – תמונות מהילדות יחד עם תמונות של הנכדים, תמונות מהקריירה לצד ברכות מוקלטות של חברים, קולגות ובני משפחה. קליפ זה יכול להיות מרכז האירוע ולרגש מאוד את כל האורחים ואת חתן או כלת השמחה במיוחד.  
אגב, אפשר להפיק קליפ מקורי לימי הולדת לגיל הזהב בסגנון של סדרת הטלוויזיה "חיים שכאלה". בני המשפחה והחברים לוקחים חלק פעיל בהפקת הקליפ, ובאירוע עצמו מפתיעים את חתן או כלת השמחה ומציגים בפניהם את הקליפ המושקע.