תכנון אירוע בר/בת מצווה והמסגרת התקציבית

מידע על עלויות והוצאות בהפקת אירוע בר\בת מצווה.

הבת או הבן הגיעו לגיל מצוות – מזל טוב! אלא שיחד עם השמחה מגיעים גם התכנונים והמחשבות לגבי הדרך הטובה והמתאימה ביותר לציין אירוע חשוב זה בחייהם של כל ילד וילדה יהודים. אין ספק שלתכנן אירוע חשוב די מלחיץ, כשלעצמו, אבל תכנון בר או בת מצווה יכול להיות אפילו מאתגר יותר. זאת, משום שעליכם לקחת בחשבון גם את הדעה ואת החלומות של הילד/ה שלכם כי בסופו של דבר זה היום שלהם. חוץ מזה אתם מתכננים אירוע שצריך להתאים גם למבוגרים וגם לילדים, וזה לא פשוט כי הרצון לספק את כולם יכול להוביל אתכם, ההורים, ללחצים לא מעטים.

כדי למנוע זאת, או לפחות להקל, הנה כמה מהדברים שתצטרכו לתת עליהם את הדעת בעת תכנון אירוע בר/בת מצווה.

תקציב האירוע

אחד הדברים הראשונים שאתם אמורים להחליט לגביו הוא נושא התקציב. כלומר, מהו הסכום שאתם יכולים, או רוצים, להעמיד לטובת האירוע על כל היבטיו – החל בבגדים החדשים לבר/בת המצווה ולשאר בני המשפחה הקרובה, וכלה בהזמנת D.J. או הפעלות שונות שיבדרו את האורחים במסיבה. מחיר השמלה לבת המצווה מתחיל בכ-400 שקלים, ומחירו של תקליטן, מתחיל בכ-1,000 שקלים.

התשובה לשאלה, מהי עלות אירוע בר מצווה/בת מצווה? אינה חד משמעית והיא תלויה לא רק בהיקף האירוע וברמת ההשקעה, אלא גם במשימות שתוכלו לקחת על עצמכם במקום להפקידם בידי אנשי מקצוע. לדוגמה, אם אתם מתכננים אירוע קטן עם מעט משתתפים, מה דעתכם למשל, להכין בעצמכם הזמנות דיגיטליות אישיות למוזמנים, ולשתף בעשייה היצירתית את כל בני המשפחה?

בחירת המיקום

בחירת המיקום שבו תערכו את מסיבת בר/בת המצווה תלויה באופי ובאווירה שאתם רוצים להקנות לאירוע שלכם. מן הסתם יש הבדל בין אירוע שמתקיים באולם אירועים מהודר לבין אירוע שמתרחש בחוץ, בחיק הטבע. אמנם, אנחנו רגילים יותר לאולמות או גני אירועים, אבל לא מעט משפחות בוחרות לקיים בר/בת מצווה לילדיהם באתרים פחות קונבנציונליים, כמו מערת גוברין המדהימה. קחו בחשבון שמחיר האולם והקייטרינג יכול להגיע ליותר מ-50,000 שקלים.

בחירת האטרקציות

הקרנת קליפ בת מצווה או בר מצווה – אחת האטרקציות המרגשות ביותר לבר/בת מצווה, היא הקרנת קליפ אישי של כלת או חתן השמחה על מסך גדול במהלך המסיבה. בתחום זה תוכלו למצוא אנשי מקצוע שיערכו לכם קליפ מקצועי ברמה גבוהה, שירגש את האורחים שלכם. למרות ההוצאה הכספית, מומלץ לא לנסות להתמודד לבדכם עם הכנת קליפ שכזה, כדי שהמבצע לא יסתיים בסרטון שמשעמם את הקהל במקום לרגש אותו.מחיר הקליפ בסביבות 2,000 שקלים.

שילוב מופעים במהלך האירוע – כדי להלהיב את הקהל, ובעיקר את הצעירים שביניהם, כדאי לשקול להביא מופע מיוחד, כמו לדוגמה מופע של קוסם או מופע ג'אגלינג ברמה גבוהה שישאיר את הקהל פעור פה ויגבירו את השמחה והריגוש. מחירו של מופע אומנותי הוא כ-4,000 שקלים, תלוי ברמה ובמורכבות של המופע.

ולסיום, אל תשכחו שההצלחה של האירוע לא קשורה לפאר ולהדר או למספר המוזמנים, אלא יותר לחשיבות ולמשמעותיות שתעניקו ליום הזה בחייו של ילדכם.

למאמרים בנושא פעיליות ואטרקציות לאירוע בר\בת המצווה כנסו גם: