שלבים בהפקת סרטון לבת מצווה

פירוט השלבים בהפקת סרטונים לאירוע בת המצווה

יש רגעים שבהם יש ליכולת האלתור תפקיד חשוב ביצירת סרטונים כאלה ואחרים, אבל אם רוצים ליצור סרטון איכותי, עדיף, ברוב המקרים, להיות קצת יותר מוכנים ומתוכננים. אחרת, יש סיכוי שתתעלמו או תשכחו משהו חשוב.

הסתמכות על תוכנית מתוכננת מראש עובדת הרבה יותר טוב גם כשמדובר בסרטון משפחתי לבת המצווה, בעיקר כשהמוצר הסופי אמור לרגש ולגרום הנאה לבני המשפחה ולאורחים באירוע שמתרחש פעם אחת בחיי הנערה הצעירה.

שלבים עיקריים בהפקת סרטון

תהליך הפקת סרטון כרוך במספר שלבים עד להשלמת המוצר – החל מהרעיון הראשוני וכלה בעותק הראשי של הסרטון הסופי. כמו סרטי תדמית, סרטי פרסומת או סרטי סטודנטים, גם סרטונים לבת מצווה מופקים בתהליך שכולל שלבים אלה:

-שלב טרום ההפקה – תכנון, יצירת התסריט, כתיבת הסיפור וכו'.

-שלב ההפקה – צילום בפועל של סרטון הווידאו.

-השלב שלאחר סיום הצילומים – כול מה שנמצא בין סיום הצילומים לבין הסרטון המוגמר (עריכה, הוספת מוסיקה, גרפיקה וכו').

צעדים נוספים שכלולים בהפקת סרטי וידיאו בכלל, ובהפקת סרטונים לבת מצווה בפרט:

-מימון – שלב זה קודם לשלב "טרום ההפקה" והוא כרוך בחיזוי סך כול התקציב שקשור להפקת הווידאו. חשוב לסכם מראש את עלות הסרטון כדי לוודא שהסכום מתאים לתקציב שלכם.

-תסריט – שלב יצירת התסריט יכול להיחשב כשלב נפרד שבעצם מקדים את שלב "טרום ההפקה".

-הפצה – במקרה של סרטונים לבת מצווה מדובר על הכנת עותק שיוקרן בעת מסיבת בת המצווה, והכנת מספר עותקים נוספים לחלוקה לחברים קרובים ולבני משפחה, כמזכרת נעימה מהאירוע.

מה מצפה לכם בעת הפקת סרטון לבת המצווה?

-קודם כול חשוב לקבוע מה אתם רוצים לעשות, ולדעת להפריד בין זה לבין מה שאתם יכולים לעשות. חשוב להיות מעשיים באשר לאפשרויות שלכם, גם כדי למנוע מכם אכזבה וגם כדי שתצאו בסופו של דבר עם סרטון מוגמר שאתם יכולים להיות גאים בו. אל תשכחו את המטרות שלכם מהפקת הסרטון. בסופו של דבר אתם רוצים להעביר לאורחים חוויה שמסתמכת על האישיות של בת המצווה ועל האווירה שמאפיינת את המשפחה שלכם.

 

-לפני שמתחילים לצלם, יש להכין את כול הנדרש לצילום האיכותי, כמו חצובה, תאורה, סוללות וכדומה. יש הרבה צרכים שלא תמיד ברורים כבר בתחילת הדרך. לכן, מפיק הסרטון אמור לשבת ולרשום את כול הציוד והצרכים הנדרשים, כולל תנאי מזג האוויר, מיקום, השעה ביום שבו יתקיימו הצילומים בפועל. כול אלה יתרמו להפקה מאורגנת ויעילה.

 

-מפיק סרטונים מקצועי מתכנן את הדברים כך שהוא יודע מראש איך פחות או יותר ייראה המוצר הסופי. למשל, אם תחליטו שהווידאו יהיה בגישה תיעודית, המפיק ידאג לצלם ראיונות עם אנשים שקרובים לבת המצווה (כמו חברות, מורים, בני משפחה, שכנים וכו'), ויוכל לשלב בהם גם תמונות משפחתיות מימי הינקות והילדות של הנערה. אם תבחרו להכין סרטון שבו בת המצווה מבליטה את כישוריה (נגינה, שירה, ריקוד וכן הלאה), המפיק ידאג לתת לה כלים טכנולוגיים ובמה שתציג אותה במיטבה? אם תבחרו לכתוב תסריט קצר שיהיה מורכב גם מדיאלוגים או תרצו בווידאו עם קטעי פעולה או קטעים הומוריסטיים, המפיק אמור לספק לכם אמצעים בעזרתם תוכלו להפיק את סגנון הסרטון המבוקש.

 

זכרו שבסרטון אפשר לשלב גם אפקטים מיוחדים וגרפיקה, ובעיקר אל תשכחו את הליווי המוסיקלי שמתווסף לסרטון בשלבי העריכה שלו. בקיצור, האפשרויות הן רבות וצריך רק לבחור באחת מהן עוד לפני שמתחילים לצלם. בשלב הסופי כול החומר ייערך בחדר העריכה לסרטון שלם ומושלם.

תוכלו לקרוא גם: