​רעיונות למתנות לאירוע בת המצווה

מתנות מקוריות לכלת אירוע בת המצווה

ההזמנה שקיבלתם לבת המצווה היא הזדמנות נהדרת להביא לכלת השמחה מתנה שהיא תאהב. יחד עם זאת, ברור שסוג המתנה ושוויה תלויים גם במידת הקשר שלכם לילדה שהגיעה לגיל מצוות. מן הסתם אם את דודה של הנערה תבחרי לתת לה מתנה משמעותית ויקרה יותר מאשר אם את עמיתה לעבודה של האם.

מה מקובל להביא לבת המצווה? תכשיט? בושם? ובכן, חשוב לזכור שאירוע בת המצווה הוא לא רק חגיגה מפוארת של יום הולדת 12, אלא אחת מאבני הדרך הרוחניות החשובות ביותר בחייה של הנערה הצעירה. לכן, אולי תרצו להבטיח שאתם בוחרים במתנה שתתאים לאירוע כל כך משמעותי. אגב, מתנה משמעותית יכולה להיות גם מימון של הפקת בוק בת מצווה, או קליפ בת מצווה שהנערה ובני המשפחה ישמרו לעולם ועד כמזכרת מחגיגת בת המצווה.

הנה כמה הצעות שיוכלו לעזור לכם לבחור במתנה המתאימה לאירוע אליו אתם מוזמנים.

למידע נוסף צרו קשר באתר או בטלפון: 052-2295517


כסף או שוברי מתנה

המחאה כספית או שוברי מתנה הם מתנות לבת מצווה, שאנשים רבים נוהגים להגיש כשי לנערה הצעירה. מתנה שכזו מאפשרת לבת המצווה לקנות את מה שהיא רוצה באינטרנט או בחנות מקומית, ומקלה על הלחץ של האורחים והחשש פן המתנה שלהם אולי לא מתאימה לנערה ואם היא בכלל תאהב אותה. אורחים רבים מבקשים לקחת בחשבון את עלות האירוח ומנסים לתת מתנה כספית שתכסה לפחות את עלות הארוחה, אחרים מעדיפים לתת סכום כלשהו שהוא מכפלה של שמונה עשרה (ח"י בגימטרייה).

למרות שהמחאה כספית היא מתנה נוחה שלא מצריכה לשבור את הראש, אנשים רבים מעדיפים לחפש דווקא מתנה משמעותית, כזו שתהווה מזכרת לשנים הבאות, גם מהאורח וגם מהאירוע. הנה מספר הצעות שכאלה.

מתנות שקשורות למסורת היהודית

אם מדובר במשפחה דתית או מסורתית, תוכלו לבחור במתנות שנושאות תכנים יהודיים כמו פמוטים לשבת, שרשרת עם מגן דוד, תליון מזוזה או תכשיט אחר שהעיצוב שלו כולל סמל יהודי כלשהו. גם ספרים על הדת היהודית, על המורשת ועל התרבות יכולים להיות מתנה מצוינת. אבל אם אתם מתלבטים ועדיין אינכם יודעים מה להביא, תמיד תוכלו לשאול את ההורים ולהתייעץ איתם באשר למתנה שמתאימה לבת שלהם.

באינטרנט תוכלו למצוא אתרים שמציעים מגוון מפואר של מוצרי יודאיקה שיכולים להוות מתנה מצוינת לכול בת מצווה. למשל, חוברות כיס או חוברות גדולות מעוצבות בעיצוב יוקרתי ומהודר של ברכת המזון, זמירות שבת קטן, ברכת המזון, סידור מנחה ומעריב, פרקי אבות, סדר ט"ו בשבט, מגילת אסתר, סדר חנוכה, פרקי שירה, זמירות שבת ועוד ועוד...

מתנות שלא קשורות למסורת

מתנות רגילות שמתאימות לבנות 12 יתקבלו בשמחה על ידי בת המצווה. עצה טובה היא לקנות משהו שימושי שיישאר כמזכרת לשנים רבות. למשל, תיבת זיכרונות מקושטת שנושאת גם את שם הילדה וגם את תאריך בת המצווה. תיבה שכזו היא כלי נהדר שבו הילדה יכולה לשמור בביטחון מזכרות סנטימנטליות שקרובות לליבה. עם זאת, כדי להפוך את המתנה לאישית יותר, כדאי לדעת איזה סוג של דברים הילדה אוהבת (ריקוד, שירה, מוסיקה מסוימת, גדג'טים חדישים ועוד). בנות אוהבות גם דברים שקשורים לאופנה ולאיפור, סט של מברשות שיער, חולצה נאה, תיק מיוחד לבית הספר, קישוט לחדר, ספר מהודר או פריט שקשור לספורט שבו הילדה עוסקת.

בכול מקרה, כדאי להתמקד באינטרסים של הילדה וכאמור, בכול מקרה של ספק לפנות להורים ולבקש המלצה או עצה למתנה מתאימה. 

למידע נוסף צרו קשר באתר או בטלפון: 052-2295517


לקריאה נוספות על חגיגת אירוע בת המצווה: