לבוש והופעה בערב בת המצווה

על בחירת השמלה ליום חגיגות בת המצווה

גיל בת מצווה מנציח את המעבר של הנערה מילדות לנערות. כדי לסמן רגע חשוב זה בחיי הילדה, המשפחה עורכת מסיבת בת מצווה לחברים ולבני המשפחה, שמגיעים לאירוע החגיגי כדי לשמוח בשמחתם.

יש משפחות שהן מסורתיות יותר ומקפידות מאוד לשמור על צניעות גם כשמדובר על לבוש לבת מצווה. כלומר, גם לבוש הבת וגם הלבוש של בני המשפחה והאורחים צריך להיות בהתאם לכללי ההתנהגות שברורים לכולם – גברים, נשים, ילדות וילדים.

אצל משפחות אחרות, חופשיות יותר, אין כללים מקובלים לגבי אותו לבוש לבת מצווה, וכול אחד יכול לבחור בבגד שמתאים לטעם שלו או שלה, ובלבד שההופעה תתאים ותכבד את האירוע המשפחתי, החגיגי.

מציאת שמלה לבת המצווה

מציאת השמלה המתאימה לבת המצווה יכולה להיות מאתגרת למדי. אתם רוצים לבחור שמלה שלא תהיה נועזת מדי, אבל עדיין מספיק נשית כדי להתאים לשלב הבגרות החדש אליו נכנסת הבת. שמלת בת המצווה צריכה גם להתאים לנושא המסיבה ולסביבה.

ייתכן שתרצו גם לשקול רכישה של שתי שמלות, אחת לקבלת הפנים ואחת לריקודים. עליכם לשקול כמה אתם מוכנים להשקיע בשמלה זו ואיזה סוג של סגנון לבוש יתאים לבת שלכם יותר מכול. בהמשך תמצאו כמה רעיונות.

בגדים לבוק בת המצווה

לאחר שבת המצווה תבחר לעצמה שמלה לאירוע היא עדיין תזדקק גם למספר מלבושים או בגדים לכבוד יום צילומי בוק בת מצווה. הבוק, יכלול ערב רב של צילומים שבהם מככבת בת המצווה, והוא אמור להציג לא רק מגוון של תפאורות, פוזות ופרצופים, אלא גם מגוון של בגדים (שמלות, חולצות, חצאיות, מכנסיים, טייטסים...) ושפע של אביזרים (כמו תיקים, צעיפים וכובעים). כל זאת, על מנת שהבוק יהיה מגוון ומעניין ויציג את הנערה במלוא הדרה.

שמלת ערב

שמלות ערב, שמטבען הן קלאסיות ואלגנטיות, יכולות להיות מושלמות כשמלת בת המצווה. שמלות ערב לאירוע מגיעות במגוון של עיצובים, בדים וצבעים. כל שעליכם לעשות זה לבחור בשמלה שמתאימה לאישיות ולאופי של הבת שלכם.

כדאי גם לשקול את אורך שמלת הערב. שמלות שכאלה יכולות להיות קצרות או ארוכות. שמלות הערב הארוכות נבחרות בדרך כלל לאירועים מיוחדים כמו הצגת תיאטרון או קונצרט רשמי. שמלות ערב קצרות נבחרות יותר לאירועים כמו ארוחות ערב או ארוחות חג. בנוסף, צורת השמלה יכולה להיות הדוקה וצמודה לגוף או מתנופפת ורחבה יותר.

שמלת וינטג'

שמלות בסגנון וינטג' פופולריות מאוד בימינו. בחירת שמלה בסגנון כזה מתאימה מאוד למי שמעוניינת ללבוש בגד ייחודי לבת המצווה שלה. וינטג' הוא בחירה טובה כי אפשר לחסוך כסף ברכישת שמלה יד שנייה.

אם סגנון הווינטג' קורץ לכם, התחילו לבחון אפשרויות שונות של שמלות וינטג' באינטרנט או בחנויות יד שנייה מקומיות. כדאי שהבת תנסה למדוד סגנונות לבוש שונים כדי לבחון מה הכי מתאים לה.

אם אתם מוצאים את השמלה המושלמת, אבל יש צורך להתאים אותה לגוף הילדה, תוכלו להביא אותה לתופרת ולערוך שינויים. אפשר בהזדמנות זו גם להפוך את השמלה למודרנית או לאישית יותר.

שמלת מחשוף

יש שמלות עם מחשופים שונים, ואפשר להתבלבל מכול המגוון המוצע בחנויות. אם האירוע יתקיים במקום חם, אולי תעדיפו לבחור בסטרפלס או בשמלה שחושפת את הכתפיים. זה סגנון נהדר לא רק למסיבה שנערכת במזג אוויר חם, אלא גם למסיבה שנערכת תחת כיפת השמיים.

מתכוננים לאירוע בת המצווה? קראו גם:

לבוש לערב בת מצווה
לבוש לערב בת מצווה
שמלה לבת מצווה
שמלה לבת מצווה
ערב בת המצווה
ערב בת המצווה