טיפים שימושיים לצילום באירועים

מצלמות מפתיעות מכול כיוון

חלפו הימים שבהם בני ובנות המצווה (ואפילו החתנים והכלות), הסתפקו בצילומים חובבניים שצילם באירוע חבר שלהם שהיה מצויד במצלמה טובה למדי. היום, הדרישה למסיבות שכאלה שמתקיימות באולמות לאירועים או בגני אירועים הוא מצלמת רחף שתצליח ללכוד את היום הגדול שלהם מלמעלה ומכול זווית אפשרית אחרת.

ציוד צילום היי טקי כולל מצלמות רחף, מנופים ומצלמות קבועות שבדרך כלל אפשר למצוא בהפקות הרבה יותר גדולות, אבל בשנים האחרונות אלה חדרו גם לאירוע בר מצווה וחתונות, כדי שאפשר יהיה ליצור קטעי וידאו קולנועיים של ממש.

עם שפע הצילומים שמתקיימים בזמן מסיבת בר/בת המצווה או החתונה ועם מצלמה שעוקבת אחרי חתני וכלות השמחה – הם באמת יכולים להרגיש כאילו כיכבו בסרט הוליוודי יחיד ומיוחד משלהם.

איזה ציוד נדרש לצילום באירועים?

צילום באירוע משפחתי, כמו בר/בת מצווה או חתונה, הוא אחד מתחומי הצילום המגוונים ביותר. לצלמי אירועים רבים יש ערכת צילום ששוויה אלפי שקלים וחלקים ממנה עלולים להיגנב במהלך האירוע. לכן, חשוב לדעת איזה סוג של ערכה באמת צריך כדי לצלם תמונות מדהימות באירוע.

התשובה עשויה להפתיע אתכם. אולי אתם חושבים שאתם זקוקים לעשר עדשות שונות, ארבע מצלמות שונות וכל אבזר שאפשר למצוא תחת השמש, אבל זה לא הכרחי. אכן, צילום אירוע חי הוא בלתי צפוי. אחרי הכול אתם לוכדים בעדשות המצלמה אירוע בעת התרחשותו, מה שאומר שאתם די לא שולטים במתרחש. אבל להחליף עדשות כל הזמן, זה לא באמת משהו שתרצו לעשות.

אתם גם רוצים להיות מסוגלים לנוע במהירות, תוך שמירה על קשר עין עם מה שמתרחש באולם. בזמן שייקח לכם לבחור עדשה, להסיר את הקודמת, להבריג את החדשה, להפעיל את המצלמה, להתמקד וסוף סוף לצלם את התמונה – כנראה תפספסו את ההזדמנות שנקרתה לידיכם. מה שאתם באמת צריכים זו עדשה שמתאימה למצבים רבים ושונים, אבל האם יש בכלל משהו כזה?

אילו עדשות אתם צריכים?

זום: בימינו רבים מעדיפים סגנון צילום של כתבה עיתונאיות כלומר, צילומים כנים שנתפסו באקראי, כשהמצולמים לכאורה לא מודעים למצלמה שמולם. זה טבעי וזה מחמיא. לסגנון זה, עדיף לבחור בעדשה ארוכה יותר. זום בטווח בינוני, אולי קצת ארוך יותר. עליה להיות די מהירה כדי להקל עליכם את העבודה, תלוי בתנאי התאורה (שימוש בפלש הוא אחת האפשרויות). המשמעות של האפשרות לצלם בזום היא שתהיו פחות "חודרניים" ותוכלו לצלם צילומים יותר טבעיים מבלי להפריע לחוגגים ולהתקרב אליהם יתר על המידה.

עדשות פריים: עדשה של 50 מילימטרים היא טובה וצלמים רבים בוחרים רק בה. גם A 1.8 היא טובה למטרתה, אבל אם אתם יכולים להרשות לעצמכם אולי תרצו לשקול רכישת 1.4 או אפילו 1.2. עדשה נהדרת אחרת היא 85 מילימטרים עם אורך מוקד אידיאלי (אורך מוקד הוא המרחק ממרכזה האופטי של העדשה אל מישור המוקד). ושוב, תוכלו לבחור ב- f1.8, 1.4 או 1.2 – לפי ההעדפה שלכם.

כבונוס לערכה שלכם אולי כדאי לשקול עדשה עם זווית רחבה לצילום של קבוצות גדולות. כל אחת, או אפילו שתיים, מהעדשות שהוזכרו כאן יאפשרו לכם לצלם כמעט את כל הצילומים שאתם רוצים לצלם. משהו מהיר, עם אורך מוקד מספיק ארוך – זה הרעיון, וזה יתאים כמעט לכל סגנון של אירוע.

ומה עם חצובה?

השאלה אם אתם באמת זקוקים לחצובה תלויה בכם. ברוב המקרים תרצו להיות הכי ניידים שאפשר. אבל אולי תוכלו להניח את החצובה במהלך האירוע באחת הפינות כדי לצלם את החוגגים בזמן הריקודים.

ולבסוף, תמיד כדאי לקחת כרטיסי זיכרון נוספים וסוללות להחלפה במקרה הצורך. טענו הכול בלילה שלפני האירוע וארזו הכול כך שהערכה תהיה מוכנה כשאתם יוצאים לצלם את האירוע הבא.

לקריאה נוספת בנושא צילום אירועים לחצו כאן

צילום לבוק בת מצווה
צילום לבוק בת מצווה
צילומי בוק בת מצווה
צילומי בוק בת מצווה
צילומי בוק בת מצווה
צילומי בוק בת מצווה