​מדריך בר מצווה – 5 שלבים לתכנון נכון

לתכנן נכון את חגיגת בר המצווה

אם תשאלו כל הורה שחגג בר מצווה לילד שלו, תגלו שתכנון האירוע יכול לקחת בקלות שנה שלמה, בעיקר אם המשפחה מתייחסת לאירוע לפחות כמו לחתונה.

אתם נלחצים? אל דאגה, הנה מדריך שמתמצת עבורכם את כל התהליך, ויוצק אותו לתוך 5 שלבים פשוטים.

ומעבר לכול דבר, אל תשכחו שבר מצווה הוא אחד האירועים היפים של המסורת היהודית. לאורך כל התהליך זכרו את המשמעות העמוקה, דמיינו את ההורים שלכם, את הסבא והסבתא ואת הדורות שלפניהם, עוברים את אותו תהליך, ואל תשכחו שתכנון הבר מצווה הוא הזדמנות לחגוג את המסורת הייחודית הזו שלנו.

חמישה שלבים לתכנון נכון

שלב 1: אם עדיין לא עשיתם זאת, הצטרפו לבית כנסת והיפגשו עם הרב שילמד את הנער. הליך זה יכול להתחיל כשנה לפני העלייה לתורה. היפגשו עם הרב כדי לקבוע את תאריך העלייה לתורה, ובעקבות זאת, גם את תאריך המסיבה.

זה גם הרגע שבו אפשר להתחיל לחשוב על פרויקטים, או נכון יותר מצוות שבין אדם לחברו, שהנער יכול לקחת על עצמו כחלק מאירועי שנת הבר מצווה שלו, בתקווה שימשיך בכך גם לכול אורך חייו.

שלב 2: זה הזמן לתכנן את רשימת האורחים שתרצו להזמין למסיבה ביום חול, ולבית הכנסת בשבת. ואם אתם מתכננים שהנער יעלה לתורה גם בכותל ומתכננים לערוך גם סיור משמעותי בירושלים כמו במנהרות הכותל – ערכו רשימת מוזמנים גם לאירוע זה.

במשימת הכנת הרשימה, תוכלו להיעזר באחד מאתרי האינטרנט שמציעים תוכנות חינמיות לארגון הבר מצווה, ובעיקר, תוכנה לניהול רשימת המוזמנים.

שלב 3: למצוא מקום לחגיגת בר מצווה. ברגע שקבעתם תאריך לעלייה לתורה, מוקדם ככול האפשר התחילו לחפש את המקום שבו תיערך המסיבה, כדי שיהיה לכם תאריך למסיבה. התייעצו עם הבן שלכם על מנת שהמסיבה תשקף את הטעם האישי והייחודי שלו, אבל, כמובן, אל תשכחו את גבולות התקציב שעומד לרשותכם.

דוגמאות, אם הנער הצעיר אוהב את חיי הטבע, תוכלו לבדוק את האפשרות לערוך את האירוע במקומות כמו מערות גוברין ומצדה, או לחילופין, למצוא חברה שמפיקה אירועים שכאלה בחיק הטבע.

אתם אמורים לשקול את האפשרויות המתאימות לכם. שאלו את עצמכם האם אתם מחפשים אווירה נעימה ופסטורלית, בקרבה לעיר או למקום יישוב? או האם אתם מעדיפים אירוע באולם אירועים נוצץ ומפואר?

כשחושבים על מיקום המסיבה, חשוב לקחת בחשבון גם את סוג המוזמנים (כמו, הורים עם ילדים קטנים או קשישים), כי גם זה יכול להשפיע על בחירת המקום.

שלב 4: המיקום שבו בחרתם לערוך את האירוע יקבע גם את הצרכים שלכם לגבי הזמנה בנפרד של הספקים הנדרשים לביצוע המסיבה כמו: קייטרינג, מוסיקה, בידור, אטרקציות, צלמים, פרחים וקישוט המקום.

מטבע הדברים, כשעורכים בר מצווה באולם אירועים מסודר, כנראה שהקייטרינג, ה-DJ ואולי גם הצלם – הם חלק בלתי נפרד משירותי האולם. לא כך פני הדברים כשאתם עורכים את המסיבה, למשל, במועדון בר מצווה מקומי, שם תצטרכו להזמין באופן נפרד את הכיבוד, ה-DJ וכן הלאה.

שלב 5: היופי נמצא בפרטים הקטנים. ערכו רשימה מפורטת ומדוקדקת – צ'ק ליסט – של כל המשימות שצריך לבצע, מתוארכות לפי חודשים ושבועות. ובעיקר, כמשפחה, נסו פשוט ליהנות. מזל טוב!