​מתנה מיוחדת לבר מצווה – רכישת מיומנות לחיים

מתנה מיוחדת לבר מצווה

אחת ההתלבטויות הקשות של מי שאינו רוצה להביא מתנה משמעותית לבר המצווה, היא מה לקנות לנער? מה הוא צריך ועדיין אין לו? אם גם אתם מתלבטים בשאלה זו, תשמחו לדעת שילדי בר מצווה רבים ישמחו לקבל מתנה שתאפשר להם להתפתח בתחום שבו הם מתעניינים, מחוץ לשעות הלימודים בבית הספר, כמו צילום, גלישת גלים, גלישת סאפ, שחמט, צלילה, אומנות וכן הלאה.

הנה כמה רעיונות למתנה בצורת קורס לימודי שתעניק לנער הצעיר גם שעות מהנות וגם אפשרות לרכוש מיומנות בתחום שחביב עליו:

קורס צילום למתחילים

ילד שמבקש לקבל מצלמה כמתנת בר מצווה, כנראה לא מסתפק רק בצילומים שאפשר ללכוד בטלפון הסלולרי ויש סיכוי גבוה שישמח להשתתף בקורס צילום שיאפשר לו ללמוד לעומק את התחום האומנותי הנפלא הזה.

במסגרת של לימודי צילום, התלמידים לומדים טכניקות שונות שמאפשרות להם לשלוט בתהליך הצילום, באמצעות חשיפה נכונה ושליטה על הצמצם. בנוסף, בקורס יוכל הנער להכיר את המצלמה על כל חלקיה, ללמוד את דרכי התפעול שיביאו לתוצאות באיכות גבוהה. בנוסף, הלימודים כוללים, בין היתר, גם הבנה של המדיה הדיגיטאלית והכרת העקרונות שקשורים לקומפוזיציה.

קורס צילום מאפשר גם לנער שכבר רכש מיומנות צילום כלשהי, לעלות לשלב הבא, לגלות טכניקות חדשות, לקבל טיפים חכמים, ובעיקר ליהנות מהאפשרות לממש את התשוקה לתחום אומנותי מיוחד זה.

קורס גלישת גלים

אפשר ללמוד את מיומנות גלישת הגלים במסגרת שיעור פרטי, בשיעור אחד בודד או בקורס שנמשך מספר מפגשים. במהלך שיעור הגלישה מוצמד לנער מדריך גלישה והשיעור מורכב משני חלקים: אמון צמוד עם המדריך ואמון לבד.

בשיעור הראשון הנער מתחיל ללמוד על החול ורק לאחר מכן במים. האימון לבד במים מאפשר לגולש הטרי להבין בעצמו את הים, לתזמן ולקבל החלטות לבד, ללא עזרה חיצונית.

במסגרת הלימודים אפשר לרכוש כרטיסייה להשכרת גלשן וציוד נלווה, במקום לקנות גלשן כבר בתחילת הדרך.

קורס גלישת סאפ (Sup)

הזדמנות "ללכת על המים"... אחת הדרכים הכיפיות לכניסה לעולם הגלישה היא באמצעות הסאפ, שהוא גלשן עמידה (SAP - ראשי תיבות של Stand Up Paddle). ספורט זה מתאים לכול הגילאים כמו גם לכול התנאים בים.

יש מגוון של שיעורי גלישה בסאפ, כמו: גלישה פרטית עם מדריך צמוד או השתתפות בקבוצת חתירה. אפשרית גם השכרה חד פעמית של ציוד, או רכישת כרטיסיה להשכרת ציוד.

קורס שחמט

השחמט הוא לא רק משחק כיפי מאתגר, אלא גם מעולה לפיתוח החשיבה, פיתוח הדמיון וחיזוק כושר הריכוז והיצירתיות. יש גם אפשרות להצטרף לחוג שחמט של הורים וילדים, ובכך לחזק את הקשר בין הנער להורה.

קורס אומנות

אם הנער מגלה התעניינות בתחום הציור או הפיסול, השתתפות בקורס ציור, למשל, יכולה לאפשר לנער לפתח את הכישורים שלו, ללמוד את יסודות הציור והצבע, ללמוד כיצד לערבב צבעים וללמוד רישום, עבודה בשכבות, בניית קומפוזיציה, אור-וצל ונפח. במהלך הקורס הנער יוכל ללמוד על תולדות האומנות, ולהכיר ציירים מרכזיים בעולם האומנות של ימינו. בדרך כלל לימודים אלה מכוונים לכך שכול תלמיד ימצא את הגישה ושיטת העבודה שמתאימה לו.